مطالعه روی تعداد زیادی از افراد ۷۰ ساله نشان می‌دهد کسانی که در مشاغل فکری کار کرده‌اند، باهوش‌ترند و بهتر خاطرات‌شان را به یاد می‌آورند.

سلامت نیوز: مطالعه روی تعداد زیادی از افراد ۷۰ ساله نشان می‌دهد کسانی که در مشاغل فکری کار کرده‌اند، باهوش‌ترند و بهتر خاطرات‌شان را به یاد می‌آورند.

به گزارش آنا به نقل از SciTechToday، محققان در بررسی‌های خود از گروه وسیعی از اسکاتلندی‌های 70 ساله به این نتیجه رسیدند که آنهایی که به کارهای فکری مشغول بوده‌اند که در آنها نیاز به انعطاف‌پذیری، ارایه راهکارهای حل مشکلات و تعاملات بیشتر با افراد دیگر بوده است، نسبت به افرادی که کارهای غیر فکری داشته‌اند، هم باهوش‌ترند و هم در به یاد آوردن خاطرات موفق‌ترند.
 زنان و مردانی که شغل آنها مستلزم سروکار داشتن با حجم وسیعی از اطلاعات پیچیده بوده است، نه تنها نسبت به 70 ساله‌های دیگر هوشیارترند، بلکه اطلاعات را خیلی سریع‌تر پردازش می‌کنند. همچنین کسانی که شغل آنها مبتنی بر تعاملات پیچیده با مردم بوده، نسبت به آنهایی که کمتر به کارهای پیچیده مشغول بوده‌اند، حافظه و IQ بالاتری دارند.
براساس نتایج این مطالعه، میزان هوش در افراد مسن نه تنها بستگی به سبک زندگی آنها در دوران زندگی دارد، بلکه به میزان مهارت‌های ذهنی آنها در زمان کار کردن‌شان وابسته است. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است کودکانی که با توانایی‌های شناختی‌تر و معمولی‌تر رشد می‌کنند و سپس جذب کارهای پیچیده می‌شوند، شانس بیشتری دارند که در زمان سالخوردگی عملکرد مغزی بهتر از معمول داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha