وزیر بهداشت از ایجاد تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشجویان نخبه علوم پزشکی در دوره دکتری تخصصی از طریق پژوهش (Ph.D by Research) خبر داد و گفت: دستورالعمل پذیرش این دوره به زودی از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر افزود: دستورالعمل پذیرش دکتری تخصصی از طریق پژوهش به زودی از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود و تسهیلات دانشجویان نخبه در این دستورالعمل اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از روشهای ورود به دوره دکتری تخصصی از طریق پژوهش این است که دانشجویان نخبه و استعداد درخشان با کسب امتیازات لازم بتوانند بدون آزمون وارد این دوره ها شوند.

باقری لنکرانی با اشاره به تجربه تحصیل همزمان دانشجویان نخبه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: مجوز تحصیل همزمان دانشجویان نخبه علوم پزشکی در دوره تحصیلی حرفه ای و دوره MPH به برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران داده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه دانشجویان نخبه علوم پزشکی می توانند به صورت همزمان در دوره دکتری حرفه ای پزشکی و MPH یا دوره مدیریت بهداشت عمومی (Master Public Health ) به تحصیل بپردازند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تحصیل همزمان این دسته از دانشجویان در این دوره کمک می کند که دانشجوی پزشکی نسبت به مشکلات جامعه آگاهی بیشتری داشته باشد و دید مسئله محوری و پژوهش محوری در او تقویت شود.

وی به مهر گفت: این مصوبه یکی از تجربیات خوب وزارت بهداشت در حوزه استعداد درخشان بوده که برای سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز قابل تکرار است و هر دانشگاهی که تقاضا داشته باشد می تواند این دوره را ایجاد کند.

باقری لنکرانی یادآور شد: این دوره می تواند به شرط کسب حدنصابهای لازم برای دانشجویان استعداد درخشان به عنوان دوره ورودی مقطع دکتری تخصصی محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha