رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با گلایه از وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستانهای دولتی، پوشش بیمه‌ای اختصاص یافته به پاتولوژی (آسیب شناسی ) را نامناسب دانست.

سلامت نیوز: رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با گلایه از وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستانهای دولتی، پوشش بیمه‌ای اختصاص یافته به پاتولوژی (آسیب شناسی ) را نامناسب دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرید کرمی پاتولوژیست و رئیس انجمن پاتولوژی ایران با اشاره به وضعیت پاتولوژی و آزمایشگاه های بیمارستانهای دولتی گفت: بیمارستانهای دولتی به دو دسته بیمارستانهای درمانی و آموزشی تقسیم می‌شوند.

وی گفت: بیمارستانهای آموزشی از نظر کادر پزشکی در شرایط خوبی قرار دارند؛ چرا که اکثر پزشکان آن اساتید دانشگاه هستند ولی به دلیل  مشکلات بودجه ای که بیمارستانهای دولتی دارند آزمایشگاههای بخش دولتی چه آموزشی و چه درمانی محدودیت منابع دارند و مقدور به خرید دستگاه جدید نیستند.

وی با گلایه از پوشش بیمه‌ای در زمینه پاتولوژی گفت: خوشبختانه با مطرح شدن بحث طرح نظام سلامت بودجه خوبی به بیمارستانها اختصاص داده شده است و این امید می رود که این بیمارستانها خدمات بهتری ارائه دهند، اما یک مشکل حل نشده است وجود دارد آن هم تعرفه ای که بیمه ها برای خدمات آزمایشگاهی قائل هستند بسیار پایین است در نتیجه آزمایش برخی تستها اصلاً مقرون به صرفه نیست و مردم از آن اجتناب می کنند.

این پاتولوژیست با عنوان اینکه صنعتگران در ارائه تجهیزات به علم پزشکی می توانند یاری گر این حرفه باشند، گفت: تولید کنندگان  با عنایت به علم پزشکی می توانند کمک شایانی در ارائه تجهیرات به پزشکان داشته باشند. ما نیز اولویتهایی برای تولید کنندگان قائل هستیم.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران همچنین با تاکید بر اینکه صنعتگران نیز باید از طریق پزشکان حمایت شوند عنوان کرد: ما نیز تشویق می کنیم اگر دستگاهی در داخل تولید می شود از طرف پاتولوژیستها مورد  استقبال قرار بگیرد.

به طور کلی توصیه ما دستگاههای داخلی هستند چرا که نمونه خارجی آن ارز بری فراوانی دارد، مگر اینکه دستگاهی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.همه این موارد کمکهایی است که ما به صنعتگران می کنیم.

این پاتولوژیست با اشاره به توسعه صنعت در سالهالی اخیر گفت: خوشبختانه صنعتگرانی در داخل هستند که دستگاه هایی که در خارج با قیمت گرانی به ما عرضه می شد را در داخل می سازند اما برخی از دستگاهها هنوز تولید نشده است. علاوه بر این ها یکسری کیتهای تشخیصی وجود دارد که در داخل تولید می شود  و در آزمایشگاهها به وفور از آنها استفاده می شود.

شانزدهمین همایش سالانه آسیب شناسی و طب آزمایشگاه 19 تا  21 آذر در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    عیبی ندارد مگر نه اینکه در مرحله چهارم طرح تحول سلامت و در راستائ خدمت به مردم مناطق محروم طرح ارتقاء هتلینگ پاویون اعضاء هیئت علمی در بیمارستانها شروع شده است خوب ازمایشگاهتان را به پاویون ببرید در حال حاضر هتلینگ پاویونها جزو اولویتها است و تا چندی دیگر بعنوان بغض فروخفته مردم اعلام خواهد شد