دبیركل سازمان ملل اعلام كرد: شركت‌های بزرگ داروسازی برای سرمایه گذاری بیشتر به منظور تحقیقات در زمینه بیماری مرگبار ایدز به توافق رسیدند.

این تحقیقات روی روش‌های درمان بیماری ناشی از ویروس ایدز و تشخیص بیماری به ویژه در مناطق فقیرتر جهان،‌ متمركز خواهد شد.

بان كی مون،‌ دبیر كل سازمان ملل در این رابطه در بیانیه‌ای اعلام كرد: این شركت‌ها هم چنین برای سرمایه گذاری در بخش پیشگیری از جمله تولید واكسن و دیگر راه كارهای پیشگیرانه به توافق رسیده‌اند.

وی در این بیانیه تاكید كرد: به رغم موفقیت‌هایی كه در راستای مقابله با این بیماری حاصل شده، هنوز اپیدمی این بیماری ادامه دارد و تنها یك نفر از هر سه فرد نیازمند به داروهای ضد بازگشت ویروسی در كشورهای فقیر یا كم درآمد می‌توانند به این داروها دسترسی پیدا كنند.

خبر این توافق در نشست بان كی مون با جمعی از مجریان ارشد در شركت‌های داروسازی و تشخیص بیماری ایدز اعلام شد.

بان افزود: هر روز در ازای هر دو نفری كه با داروهای ضد بازگشت ویروسی تحت درمان قرار می‌گیرند، پنج نفر دیگر به این عفونت آلوده می‌شوند، بنابراین ما هنوز كارهای زیادی داریم كه باید انجام دهیم.

یكی از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل كه هدف غایی آن به نیمه رساندن نرخ فقر تا سال 2015 است، فراهم كردن امكان دسترسی جهانی به درمان ایدز تا سال 2010 است.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل تا سال 2007 حدود 33 میلیون نفر در جهان آلوده به ویروس اچ آی وی بوده‌اند كه بیشتر آنها نیز ساكن آفریقا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha