در بیستمین کنگره بیماری‌های کودکان عنوان شد: سوء‌تغذیه در کودکان هنوز در بعضی از استان‌های کشور معضلی جدی است. همچنین حوادث و نقص عضو نیز از دیگر معضلات این گروه سنی در کشور است.

دکتر علی ربانی دبیر بیستمین کنگره بین‌المللی کودکان گفت: این کنگره طی 5 روز از 18 تا 22 مهرماه با حضور اساتید برجسته طب کودکان و رشته‌های مرتبط از جمله 12 استاد از دانشگاه‌های کشورهای آمریکا، دانمارک، آلمان، هلند، عراق و پاکستان برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از 280 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که در قالب 190 سخنرانی، 72 پوستر، 15 پانل و کارگاه آموزشی (مانا و احیای نوزاد) ارائه خواهد شد.

دکتر ربانی ادامه داد: از جمله محورهای همایش می‌توان به شیوع عفونتهای بیمارستانی، تشخیص‌ قبل از تولد و اقدامات ضروری بعد از تولد، راه اندازی پیوند سلول‌های بنیادی از بیماران نقص ایمنی اولیه برای اولین بار در ایران، تازه‌های واکسیناسیون در کشور، برنامه کشوری غربالگری فنیل کتونوری و موارد دیگر اشاره کرد.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان به برنامه‌های آتی این مرکز اشاره کرد و گفت: توسعه و ایجاد بخش‌های پیوند مغز استخوان، پیوند کلیه، ژنتیک مولکولی و سلولی، رشته فوق تخصصی ریه کودکان و رشته فوق تخصصی روماتولوژی کودکان از جمله برنامه‌های آتی این مرکز است.

وی در پایان از برنامه ریزی برای بیست و یکمین همایش بین‌المللی کودکان توسط این مرکز خبر داد و گفت: بیست و یکمین کنگره بین‌المللی کودکان 16 تا 20 مهرماه سال 88 برگزار خواهد شد.

گفتنی است، بیستمین همایش بین المللی کودکان به همت گروه آموزشی طب کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، مرکز تحقیقات رشد و تکاملی کودکان، معاونت سلامت وزارت بهداشت، سازمان انتقال خون ایران و دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha