یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12882

دبیر كمیته علمی یازدهمین كنگره انجمن جراحان گوش ، گلو ، بینی و سروگردن ایران از ارایه روش های نوین كاشت ساقه مغزی نخستین بار در كشور و در كنگره امسال این انجمن خبر داد.

دكتر فرامرز معماری افزود: این روش برای افرادی كه شنوایی خود را به صورت كامل از دست داده اند و كاشت حلزون شنوایی برای آنان میسر نیست ، استفاده می شود.

وی ادامه داد: افرادی كه عصب شنوایی آنان سالم است ، اما قسمت شنوایی حلزون گوش داخلی آنان از كار افتاده است ، گزینه های مناسبی برای كاشت حلزون شنوایی هستند اما در صورت آنكه عصب شنوایی آسیب دیده باشد و امكان كاشت حلزون شنوایی میسر نباشد ، می توان از شیوه كاشت ساقه مغزی برای بازگشت شنوایی فرد بهره گرفت .

وی از قطع عصب تعادلی با استفاده از روش آندوسكوپیك به عنوان شیوه نوین دیگری نام بردكه قرار است جزئیات آن در یازدهمین كنگره انجمن جراحان گوش ، گلو ، بینی و سروگردن ایران مورد بحث و هم اندیشی متخصصان قرار گیرد.

معماری یادآور شد: بیمارانی كه سرگیجه شدید دارند و به درمان های معمولی پاسخ نداده اند یا گروهی كه به علل ناشناخته به سرگیجه های دوره ای مبتلایند و سرگیجه آنان با كاهش شنوایی و وزوز گوش همراه است ، می توانند با روش قطع عصب تعادلی درمان شوند.

دبیركمیته علمی یازدهمین كنگره انجمن جراحان گوش ، گلو، بینی و سروگردن ایران گفت : در این كنگره و در گروه گوش تازه های كاشت حلزون شنوایی و درمان ناهنجاری های مادرزادی گوش، روش های مختلف و جدید ترمیمی و جراحی گوش ، استفاده از سمعك های قابل كاشت و در گروه سروگردن درمان های بیمارهای غدد بزاقی با استفاده از اندوسكوپی و.. بحث می شود.

یازدهمین كنگره بین المللی جراحان گوش ، گلو ، بینی و سروگردن ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج كشور اول تا چهارم آبان امسال در مركز همایش های رازی تهران برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha