مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر ارائه یکسان بسته تعهدات بیمه به ۷۸ میلیون جمعیت کشور گفت: باید ابتدا ساز و کار و تمهیدات لازم را برای ادغام منابع درمانی تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها فراهم کنیم.

بسته یکسان بیمه ای برای ۷۸ میلیون ایرانی

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر ارائه یکسان بسته تعهدات بیمه به ۷۸ میلیون جمعیت کشور گفت: باید ابتدا ساز و کار و تمهیدات لازم را برای ادغام منابع درمانی تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها فراهم کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و گو با آنا، در مورد ادغام منابع درمانی تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند و هم اکنون منتظر بررسی این موضوع از سوی دولت در برنامه ششم هستیم.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه ادغام منابع درمانی صورت گیرد، باید ابتدا ساز و کار و تمهیدات لازم را برای ادغام فراهم و حق بیمه تمام آحاد جامعه را یکسان کنیم. حق بیمه‌ مشارکتی افراد و همچنین رسیدگی به اسناد باید یکنواخت باشد. به عنوان مثال خدمت ارائه شده از سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی باید به صورت یکسان باشد و بین این دو سازمان تفاوتی در ارائه خدمات و هزینه‌ها وجود نداشته باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: تمام آحاد جامعه باید از یک بسته خدمتی پایه سلامت برخوردار شوند و بسته تعهدات بیمه برای همه جمعیت کشور باید به صورت یکسانی ارائه شود.

محسنی بندپی یادآور شد: کار گروه تامین اجتماعی بیمه سلامت در حال بررسی و تحقیق این برنامه هستند و اگر این پیش زمینه و پیش شرط عملیاتی شود، تصور نمی‌کنم جامعه کارگران و بیمه شدگان با آن مخالفتی داشته باشند.

این گفته‌ها در حالی مطرح شده که حسن صادقی عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان استان تهران ادغام منابع درمانی تامین اجتماعی را مغایر با برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: هدف ادغام اعتبارات این بخش است.

وی پیشتر با اشاره به اینکه با اجرای قانون نظام بیمه سلامت مخالف نیستیم تاکید کرد: نه‌تنها با این قانون مخالف نبودیم بلکه حمایت‌های لازم نیز از آن انجام دادیم و سیاست‌گذاری کلان را نیز به شدت قبول داریم ولی اینکه منابعی که سنخیتی با هم ندارد با هم تجمیع شوند درست نیست و با توجه به اینکه نوع پرداخت‌ها بسیار متفاوت است نباید این اتفاق رخ دهد.

به گفته صادقی آنچه صندوق‌های بیمه‌ای دیگر به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند 3 درصد از منابعی است که دولت از محل درآمدهای عمومی به آن اختصاص می‌دهد اما در سازمان تامین‌اجتماعی دولت منابعی برای حق بیمه افراد پرداخت نمی کند.

گفتنی است، روز گذشته جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری در اعتراض به موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha