یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12885

به گفته یک فوق متخصص ایمونولوژی، آلرژی و حساسیت‌ها در فصل پاییز تشدید می‌شود.

دکتر کیانی امین، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی در گفت وگو با ایسنا گفت: آلرژی در اثر واکنش غیرطبیعی بدن نسبت به مواد طبیعی محیطی ایجاد می‌شود.

وی افزود: نوع مواد آلرژی زا در افراد متفاوت است و در بعضی اشخاص ممکن است گرد وخاک، دود و گرده افشانی گل‌ها باعث تشدید حساسیت شود.

این متخصص آلرژی خاطرنشان کرد: در این فصل افرادی که زمینه حساسیت بالایی دارند بیشتر در معرض مواد آلرژی زا مانند گرده گلها، علفهای هرز و قارچ‌ها قرار دارند.

دكتر کیانی امین توصیه كرد: این افراد باید برای کاهش علایم حساسیت از ماسک استفاده كنند و کمتر در تماس با عوامل حساسیت‌زا قرار گیرند.

وی درباره علایم بالینی آلرژی گفت: سرفه، خس خس سینه، آبریزش و عطسه از علایم بارز حساسیت به شمار می رود.

کیانی امین در خصوص درمان آلرژی اظهار داشت: در بحث درمان حساسیت‌ها ابتدا بایدعامل آلرژی زا تشخیص داده شود و سپس پرهیز از آن صورت گیرد.

وی افزود: کسانی که سابقه حساسیت دارند بهتر است از واکسن آنفلوانزا به شرط عدم حساسیت به تخم مرغ در این فصل استفاده کنند.

این متخصص آلرژی خاطرنشان کرد: به دلیل تغییر شرایط زندگی و محیط و استفاده کم از نورآفتاب و وجود آلودگی‌های محیطی بروز حساسیت‌ها روز به روز در حال افزایش است.

وی به حساسیت‌های ناشی از وسایل گرم کننده در فصل سرما اشاره کرد و گفت: برخی افراد به مواد آلرژی زای این وسایل حساس بوده و باعث مشکلات تنفسی در آنها می‌شود که باید این وسایل قبل از استفاده بررسی شده و تمام نکات فنی در راه‌اندازی آنها در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha