نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد: در حال حاضر حدود 40 درصد زوج‌های ایرانی از اختلالات و ناتوانیهای جنسی مزمن یا حاد رنج می‌برند.

دكتر محمدرضا نوروزی رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در آستانه برگزاری سمینار علمی آموزشی اختلالهای جنسی مردان و زنان ویژه گروه مامایی كشور كه اول آبان ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود با اعلام این مطلب گفت:‌ با توجه به ثبت سالانه حدود 800 هزار ازدواج در كشور می‌توان گفت هر سال حداقل حدود 200 هزار تن به تعداد بیمارانی كه به نوعی دچار اختلالات جنسی مزمن یا حاد هستند اضافه می‌شود. به همین علت مشكلات جنسی زنان و مردان یكی از پنج علت شایع طلاق در ایران است. حال آن كه با اقدامات به موقع درمانی به راحتی می‌توان بسیاری از مشكلات این گروه از افراد جامعه را برطرف كرد و آنها را به زندگی عادی و طبیعی بازگرداند.

دبیر شورای عالی نظام پزشكی كشور در ادامه با تاكید بر این كه اختلالات جنسی ریشه در مشكلات روحی یا بیماریهای جسمی افراد دارد، تصریح كرد: برخی از بیماریها از جمله ارضای جنسی زودهنگام در مردان همراه با افزایش سن، 20 تا 40 درصد افزایش می‌یابد. حال آنكه حدود 40 درصد زنان جامعه نیز از بی میلی و سرد مزاجی رنج می‌برند كه بخش عمده این بیماریها قابلیت درمان‌ دارویی دارند.

به گفته رییس سمینار علمی اختلالات جنسی، یكی از مهم ترین علل شیوع این قبیل بیماریها مراجعه دیرهنگام به متخصصان است. بنابراین به مردم به خصوص افراد مبتلا به مشكلات و ناتوانیهای جنسی، بیماران دیابتی و مبتلایان به ناراحتی‌های روانی و حادثه دیدگان جسمی در سوانح مختلف توصیه می‌شود قبل از دیر شدن مراحل درمان، ‌برای رفع مشكل مراجعه كنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان به شركت در كنفرانس یك روزه اختلالهای جنسی مردان و زنان ویژه ماماها كه از سوی انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران، با همكاری انجمن مامایی، اداره اموزش سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان‌های میلاد و پارسیان اول آبان ماه 87 برگزار می‌شود می‌توانند به سایت www.isrm.ir مراجعه و یا با تلفن‌های 88525512 و 88525513 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha