پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 128939

عملکرد نامنظم و نامطلوب روده ها، مشکلی است که خیلی از افراد با آن مواجهند. البته نکاتی که در این مطلب به نقل از «Prevention»، آمده برای افرادی است که مبتلا به چاقی مفرط نیستند. اما سایر افراد و حتی افرادی که اضافه وزن دارند، می توانند از پیشنهادهای ارائه شده بهره ببرند.

۷ نکته برای بهبود عملکرد روده‌ها

سلامت نیوز: عملکرد نامنظم و نامطلوب روده ها، مشکلی است که خیلی از افراد با آن مواجهند. البته نکاتی که در این مطلب به نقل از «Prevention»، آمده برای افرادی است که مبتلا به چاقی مفرط نیستند. اما سایر افراد و حتی افرادی که اضافه وزن دارند، می توانند از پیشنهادهای ارائه شده بهره ببرند.

۱ - مصرف روغن های طبیعی و مواد غذایی حاوی روغن سالم از جمله دانه، مغز میوه و ... را افزایش دهید.

۲ - از مصرف غذاهای خشک بپرهیزید. از آن جا که سیستم گوارش برای هضم غذا به رطوبت نیاز دارد، آن را از بدن می گیرد. بدترین غذا برای فردی که یبوست دارد غذای خشک و سرخ کردنی است.

۳ - پوست را چرب کنید. پوست خشک نشانه خشکی در داخل بدن است. در این شرایط استفاده موضعی از روغن دانه آفتابگردان توصیه می شود. در صورت خوب بودن روغن، پوست آن را جذب و بدن از آن استفاده می کند و مشکل جوش نیز ایجاد نمی شود.

۴ - از خوردن غذاهای گوشتی خام و نیم پخته بپرهیزید.

۵ - بدن را پاکسازی کنید. اگر افزایش وزن دارید و هرگز بدن را از سموم پاک سازی نکرده اید، هفته ای یک یا ۲روز رژیم آب میوه طبیعی داشته باشید یا هفته ای یک بار روزه بگیرید و آب بیشتری مصرف کنید تا بدن کاملا سموم را دفع کند.

۶ - از خوردن نان و پاستا بپرهیزید. این موادغذایی سنگین باعث افزایش وزن می شود. به جای آن از برنج سبوس دار استفاده کنید.

۷ - میزان مصرف غلات سبوس دار را افزایش دهید. این مواد کربوهیدرات های پیچیده است که به ما انرژی می دهد و سوخت مناسبی به حساب می آید. غلات سبوس دار شامل برنج، جو، ارزن و جو دوسر است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha