پزشكان آلمانی اعلام كردند: عمل پیوند دو دست كه در جهان برای اولین بار صورت گرفت با موفقیت انجام شده و حال بیمار در وضعیت مناسبی است.

به گزارش سلامت نیوز ‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، كارل مرك ‌كه دو دستش را از بازو طی یك حادثه در مزرعه حدود شش سال قبل از دست داده بود، گفت: باورم نمی‌شود كه می‌توانم با استفاده از پیوند دست بار دیگر با دستانم كار كنم. باور كردنی نبود كه با دو دستم بتوانم كار كنم.

این مزرعه دار 54 ساله كه تا قبل از پیوند دو دستش یك پیراهن آستین بلند مشكی به تن داشت، به خبرنگاران گفت: حالا می‌توانم آستین كوتاه بپوشم و دستانم را به همه نشان بدهم.

پزشك مخصوص این مرد گفت: حال آقای مرك هم اكنون خوب است و او دوران نقاهت خود را سپری می‌كند. او می‌تواند از دو دست خود برای خاموش و روشن كردن چراغ، باز كردن در و انجام كارهای سبك استفاده كند.

در انجام عمل جراحی این مرد، حدود 40 پرستار، جراح و متخصص بیهوشی حضور داشتند و این عمل به مدت 15 ساعت در 25 و 26 ژوئیه سال جاری میلادی در كلینیك دانشگاه مونیخ انجام شد.

دكتر كریستوف هوهنك، كه رهبری تیم پزشكان را برعهده داشت، گفت: آقای مرك در یك سانحه دستان خود را در ماشین كمباین از دست داد اما ما با استفاده از عمل پیوند اعضا دستان جدیدی به وی اعطا كردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha