رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی متولی خاصی نداریم و این موضوع سبب شده تا در این حوزه نتوانیم پیشرفت کنیم.

سلامت نیوز: رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی متولی خاصی نداریم و این موضوع سبب شده تا در این حوزه نتوانیم پیشرفت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، توحیدخواه در کنفرانس مهندسی زیست‌پزشکی ایران گفت: بزرگترین مشکل در حوزه تجهیزات پزشکی این است که این حوزه متولی خاصی ندارد.

وی ادامه داد: و این موضوع سبب شده تا در حوزه تجهیزات پزشکی نتوانیم با آنچه که ظرفیت آن را داریم برسیم.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر در پیشنهادی عنوان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم تا در معاونت علمی ریاست جمهوری ستاد ویژه‌ای تشکیل شود تا بتواند جای خالی متولی حوزه تجهیزات پزشکی را پر کند.

به گفته وی در حوزه نیروی انسانی ایران توانمندی بی‌نظیری دارد اما به دلیل نبود برنامه‌ریزی و بسترسازی لازم نتوانسته تاکنون از این پتانسیل بهره‌برداری مناسب را داشته باشد.

توحید‌خواه در خبری خوش به دانشجویان مهندسی بافت گفت: از سال 86 که رشته کارشناسی ارشد مهندسی بافت در دانشکده مهندسی پزشکی راه‌اندازی شده بود دانشجویان زیادی فارغ‌التحصیل این مقطع شده بودند و به همین دلیل از امسال در دفترچه کنکور دکتری، رشته مهندسی بافت نیز گنجانده شد تا امسال اولین دانشجویان دکتری مهندسی بافت پذیرش شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha