رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: به محض تولید انبوه واکسن هپاتیت "ب"، طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت "ب" برای متولدین سال 70 آغاز می شود.

"محمد مهدی گویا"  در گفت و گو با  ایرنا افزود: در دو طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت "ب" که در سال های گذشته برای همه متولدین سالهای 68 و 69 اجرا شد، واکسن های مصرف شده وارداتی بوده است.
وی افزود: با توجه به توانمندی محققان داخلی در تولید انواع واکسن ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصمم است از واکسن های تولید ایران استفاده کند.
رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن هپاتیت "ب" در کشور در مرحله تولید انبوه رسیده است و به محض آنکه تولید این واکسن به میزان مورد نیاز برسد، اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت "ب" آغاز خواهد شد.
بیماری هپاتیت "ب" از شایعترین بیماریهای عفونی و نهمین علت مرگ در سراسر جهان است. تقریبا 350 میلیون نفر حامل این ویروس هستند و یک سوم آنها به بیماری های پیشرفته کبدی مبتلا می شوند.
75 درصد از حاملین ویروس بیماری هپاتیت "ب" در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که با انجام واکسیناسیون علیه این بیماری خطر عفونت کاهش می یابد.
واکسیناسیون هپاتیت "ب" در سه مرحله انجام می شود و در دو طرح ملی انجام شده، بیش از دو میلیون نوجوان متولد سالهای 68 و 69 در برابر بیماری هپاتیت "ب" واکسینه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha