گسترش روزافزون پدیده خرافه گرایی ، رمالی و فالگیری به صورت یک واقعیت تلخ ، مبانی اخلاقی و ارزشی جامعه را مورد هجوم قرار داده است به طوری که 80 در صد از افرادی که به فالگیرها مراجعه می کنند دارای مشکلات عاطفی و رفتاری هستند که با مشاوره قابل حل است.

70 درصد مراجعان به رمال ها فریب آنان را می خورند

دکتر مجید ابهری ، متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شکست در زندگی زناشویی ، بدگمانی به همسر ، علاقه به مسافرت به خارج از کشور ، انتخاب همسر و... از جمله مواردی است که باعث می شود زنان به رمال ها و فالگیرها مراجعه کنند.

وی به انواع مختلف فال ها اشاره کرد و گفت: افراد فرصت طلب برای سوء استفاده از مراجعه کنندگان هر روز شیوه های جدیدی برای فال گرفتن ابداع می کنند و تداوم اینگونه خرافات در هزاره سوم نه تنها از دیدگاه اسلام ، بلکه با تمامی مبانی علمی و عقلی مغایریت دارد.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: 30 درصد از افرادی که به فالگیرها مراجعه می کنند در همان ابتدای امر به شیوه های آنها پی برده و کنجاوی آنان نیز ارضاء شده و همین امر باعث می شود دیگر به فالگیر مراجعه نکنند اما 70 درصد باقی مانده فریب رمال ها را خورده و گرفتار مشکلات بی شماری می شوند.

ابهری گفت: مراجع قضائی ، امنیتی و انتظامی باید ضمن تدوین قوانین بازدارنده از فعالیت فالگیرانی که علم و دین مردم جامعه را به تمسخر گرفته اند و با رهنمودهای بی اساس خود باعث متلاشی شدن خانواده ها و افسردگی هرچه بیشتر زنان می شوند ، جلوگیری به عمل آورند.

وی ، علت زیاد شدن مراجعه به فالگیران را چشم و هم چشمی زنانه ، تبلیغات بی محتوا ، عدم اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد و همچنین عدم ارائه راهکار قانونی برای مقابله با آنان دانست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha