جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

پدر پیوند قلب ایران با اشاره به این که متأسفانه در کشور ما سن ابتلا به تصلب شرائین پائین آمده است گفت: به علت گران بودن شدید هزینه های درمان و مشکلات جدی وحتی عوارض پس از بیماری ،بهترین راه دراین زمینه سرمایه گذاری در امر پیشگیری است.

هشدار قلبی دکتر ماندگار

سلامت نیوز : دکتر محمدحسین ماندگاردرآستانه برگزاری روزملی آترواسکلروز-چوبی شدن عروق قلب- ضمن اعلام این خبر گفت: همین امر وبررسی راهکارهای عملیاتی درزمینه داروودرمان به اهمیت برگزاری کنفرانس یک روزه آترواسکلروزمی افزاید.

وی  گفت: عواملی نظیر کنترل و شناخت دیابت، کنترل فشارخون، فعالیت های بدنی مناسب، داشتن رژیم غذایی مناسب، کاهش آلودگی های زیست محیطی مانند کاهش آلودگی هوا، صوتی و امواج رادیویی و امواجی که به صورت مرتب فرستاده می شود برای پیشگیری از ابتلا به تصلب شرائین بسیار مهم است.

پدر پیوند قلب ایران هشدار داد: حال آن که عدم رعایت موارد مهم به عنوان ریزفاکتورهای مهم تلقی می شود که شانس فرد را برای ابتلا به این بیماری نیز افزایش خواهد داد.

به گفته وی افزایش مصرف کالری، پرخوری، چاقی و بی تحرکی هم از دیگر عوامل افزایش دهنده ابتلا به تصلب شرائین محسوب می شود.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت:بدون شک رییسک فاکتورهای کوچک تر که تا حدی شناخته شده اند اما در سطح جامعه نیازمند بررسی هستند باید توسط دانشمندان و محققین شناسایی شوند تا توسط نهادهای دولتی برای کاهش ابتلا به تصلب شرائین نیز گام های مثبت برداشته شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه درگیری افراد به تصلب شرائین در سنین کم که دور از انتظار ماست؛ موجب از کار افتادگی بیشتر، شیوع سکته های قلبی و سایر مشکلات درکشور می شود که بدون شک نیازمند توجه جدی مردم به سلامت فردی وخانوادگی ونیزتوجه جدی ترمسولان مربوطه است.

وی در پاسخ به این که "شما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و تن سالم چه نکاتی را رعایت می کنید"؛ گفت: من هم جزء کسانی هستم که مشمول انتقاد هستم.چراکه به اندازه کافی ورزش نمی کنم و تغذیه ام هم مناسب نیست. که البته بخش قابل توجهی ازآن به خاطر نوع شغل ومسوولیت های پزشکی وحرفه ای ام است. در حالی که به همه توصیه می کنم تا حد زیادی این نکات را رعایت کنند وبرای حفط سلامت شان تلاش جدی نمایند.

ماندگار گفت: تمام افراد جامعه باید ورزش را به عنوان قسمت اصلی زندگی روزمره خود قرار دهند، اما متأسفانه اغلب مردم با این زندگی شهری ازاین مسایل مهم غافل اند. حال آنکه مقداری ازآن ناشی از تنبلی و ترافیک است که امکان رفتن به مکان های ورزشی و به تبع آن فعالیت های بدنی را از ما سلب می کند البته مسایل دیگرنیزدراین باره دخالت دارند.

دکترماندگار همچنین گفت: اما برای داشتن فعالیت های بدنی در زندگیمان باید فضا سازی کنیم .زیرا به نظر من عدم فعالیت های بدنی و کم تحرکی ناشی از بهانه آوردن های بی مورد ست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله احمدی (روستای پسوه) توابع پیرانشهر ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    1 0
    با تشکر وارزوی موفقیت وسلامتی طول عمر برای شما جناب اقای دکتر ماندگار عزیز از خداوند منان خواستاریم