سلامت نیوز : نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری، گفت: این مشکل بین بخشی است و نیاز به اعتبار بالایی دارد.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری از مسائل اولویت‌دار مدیریت شهری است، گفت: اگر منصفانه به این مساله نگاه کنیم، نمی‌توان به راحتی این مکان‌ها را ساماندهی کرد، زیرا مشکلی بین بخشی است. به طور مثال در منطقه دره فرحزاد، باقی‌مانده دره مهران، امتداد اتوبان چمران، زیر پل مدیریت، محله عودلاجان و هرندی فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته اما همچنان مشکلات زیادی نیز باقی مانده است.

وی ادامه داد: پاکسازی این مناطق نیازمند بودجه‌های سنگینی است که مدیریت شهری به تنهایی از پس آن برنمی‌آید. شورای شهر خود را موظف به پیگیری ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری می‌داند، اما راهکار اساسی، همکاری نهادهای مرتبط است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سرانجام ساماندهی تبلیغات پل‌های هوایی که این مکان‌ها را ناامن و تبدیل به فضای بی‌دفاع شهری می‌کردند، چه شد؟ گفت: من پل‌های هوایی را مکان بی‌دفاع شهری نمی‌دانم. بخشی از این پل‌ها، محل استراحتگاه کارتن‌خواب‌ها شده‌اند که باید پاکسازی شوند اما نمی‌توان گفت در هر مکانی که امکان وقوع بزه وجود دارد، این مکان فضای بی‌دفاع شهری است.

طلایی اضافه کرد: پل‌های عابر پیاده، محل تردد شهروندان هستند، روشنایی دارند و مشکل وجود کارتن‌خواب‌ها، با حذف تبلیغات محیطی از عرشه این پل‌ها حل نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha