دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12914

زمانی که پزشک بیماری مرا بزرگی پروستات تشخیص داد به توصیه یکی از دوستانم ، به طور مرتب دانه کدو خوردم وخوشبختانه سه ماه بعد اثر مثبت این خوراک را در درمان علائم بیماری خود مشاهده کردم. به این ترتیب که دیگر نیازی به تخلیه مثانه در نیمه شب نداشتم.

این یک روش درمانی سنتی است که مجددا مورد توجه قرار گرفته است. در اوایل دهه 1900 از دانه کدو برای درمان علائم بیماری بزرگی پروستات و سایر اختلالات مربوط به دستگاه ادراری استفاده می شد.
بیش از نیمی از مردان بالای 50 سال در امریکا از این بیماری رنج می برند. نام علمی این بیماری پروستاتیک هایپرپلازی (BPH) است. در این بیماری مجرای اداری منقبض شده و مشکلاتی را به همراه می آورد.امروزه در بسیاری از نقاط اروپا، مردان جوان برای پیشگیری از این بیماری به طور مرتب دانه کدو می خورند.
دانه کدو حاوی نوعی ترکیب پیشگیری کننده به نام فیتوسترول است که می تواند در کوچک کردن پروستات نقش موثری داشته باشد. همچنین حاوی نوعی دیگر از ماده شیمیایی است که مانع از تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون می شود. دهیدروتستسترون نقش موثری در بزرگی پروستات دارد. برای پیشگیری از این بیماری پیشنهاد می شود که سه بار درهفته ا انس(تقریبا برابر یک مشت)دانه کدو خورده شود.َ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha