سلامت نیوز :وعده‌ غذایی صبحانه برای دانش‌آموزان بسیار مهم است و تمام تحقیقات و مطالعات تا به امروز این موضوع را تایید کرده‌اند.

 مطالعات نشان می‌دهد دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند سالمترند و بازده تحصیلی بهتری در مدرسه دارند. اما از سوی دیگر والدین همواره از صبحانه نخوردن فرزندانشان شکایت دارند.

به گفته متخصصان تغذیه، بهترین راه حل برای این مشکل، خوردن صبحانه در مدرسه است. چرا که در مدرسه خوردن صبحانه با تنوع بسیاری همراه است و دانش آموزان در کلاس‌ها و با هم صبحانه می‌خورند و در نتیجه این جو پرنشاط و باانرژی، انگیزه و اشتیاق کودکان را برای صبحانه خوردن بیشتر می‌کند. این روش صبحانه خوردن برای کودکان بسیار متفاوت است و در عین حال وقتی مسئولیت تهیه صبحانه سالم به عهده مدارس باشد وعده‌های غذایی متنوعی برای دانش‌آموزان در برنامه غذایی‌شان گنجانده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی WTNH، بهترین صبحانه، صبحانه‌ای است که در آن سه گروه مختلف موادغذایی گنجانده می‌شوند و تمام انواع مواد مغذی را داراست. در این گروه‌های غذا لبنیات هم حتما باید گنجانده شود. جذب پروتئین در هر وعده غذایی بسیار مهم است چراکه بدن ما از طریق این سه وعده غذایی پروتئین‌های ضروری را باید جذب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha