سلامت نیوز : دکتر «محمدعلی همتی» افزود: این افزایش هزینه ناشی از پرداخت هزینه بیش از 500 قلم دارو (برند و ژنریک) براساس تفاهم نامه، علاوه بر داروهای مورد تعهد خود بوده که بطور عمده داروهای مورد مصرف در بیماران خاص و صعب العلاج است.

به گزارش سلامت نیوز وی تصریح کرد: در سال 1391 هزینه های دارو 13 هزار و 600 میلیارد ریال بود، در سال 1392 این مبلغ به 23 هزار و 700 میلیارد ریال افزایش یافت و برآورد سال 1393 نیز 35 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

همتی با اشاره به نگاه سلامت نگر در تدوین کتاب ارزش نسبی جدید گفت: بر این اساس خدمات مشاوره تغذیه در بیماران بستری بخش های ویژه، برخی خدمات روان شناسی و روانپزشکی و برخی خدمات طب اجتماعی و همچنین بیش از 300 خدمت بالینی که در سال های قبل در تعهد بیمه ها نبود در تعهد سازمان های بیمه گر قرار می گیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین از تحت پوشش قرار دادن خدمات ترک اعتیاد برای بیمه شدگان براساس مصوبه هیات دولت و استفساریه مجمع تشخیص، مصلحت نظام خبر داد و افزود: تقبل هزینه خدمات مذکور از منابع داخل سازمان و بدون دریافت هیچ گونه کمکی از منابع عمومی انجام می شود.

به گفته همتی، عرضه رایگان داروهای تخصصی جلوگیری از رد پیوند حین عمل و بعد از عمل پیوند و رایگان کردن خدمات دارویی و پاراکلینیکی و بستری براساس تعرفه دولتی برای بیماران مبتلا به بیماری های هموفیلی A و B، تالاسمی ماژور و دیالیز مزمن از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای بهبود خدمت رسانی به بیمه شدگان است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، رایگان کردن هزینه بستری براساس تعرفه دولتی در بیمارانی که در «ان ای سی ان»(NICN) و «آی سی یو» (ICU) به دستگاه تنفس مصنوعی وصل می شوند و تقبل تا 90درصد هزینه داروهای مورد مصرف در درمان سرطان و داروهای همراه را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان برشمرد و گفت: همچنین رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان براساس تعرفه دولتی، رایگان شده است.

همتی ارائه خدمات ویژه به بیمارن نیازمند و خاص را از اولویت های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرداخت صددرصد هتلینگ درجه 4 به سالمندان تحت پوشش در آسایشگاه کهریزک و پرداخت صد در صد هزینه دارویی و بستری (براساس تعرفه دولتی) بیماران تحت پوشش در موسسه محک توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

وی خدمت رسانی به مستمری بگیران را از اولویت های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و افزود: در سال جاری از هیات امنای سازمان مجوز حذف فرانشیز خدمات بستری این گروه از بیمه شدگان در مراکز دانشگاهی را اخذ کردیم.

همتی گفت: در مصوبه مذکور این اختیار به هیات مدیره سازمان داده شده که طرح حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری بگیران تهیه و برای اخذ مصوبه هیات مدیره سازمان ارسال شده است که امیدواریم در آینده نزدیک پس از تصویب اجرا شود و تمامی این عزیزان در واحدهای دانشگاهی در بخش بستری همانند واحدهای ملکی از پرداخت فرانشیز معاف خواهند شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: هدف ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، افزایش پاسخگویی به انتظارات بیمه شدگان و افزایش رضایت مندی و بهبود عملکرد مراکز ملکی است.

به گفته وی، محورهای چهارگانه این طرح شامل ساختمان و تاسیسات، تجهیزات پزشکی، نظافت و بهداشت، خدمات رفاهی، سازمان مبادرت به تدوین برنامه های عملیاتی است و به لحاظ رویکرد ملی طرح و ارائه خدمات درمانی به همه اقشار جامعه از وزارت بهداشت نیز خواسته شده است، از محل هدفمندی یارانه ها که برای این طرح از طرف دولت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده است، سازمان تامین اجتماعی را نیز برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha