شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده هوای صبح امروز پایتخت، در وضعیت پاک بوده است. اتفاقی نادر برای پایتخت در این موقع از سال.

سلامت نیوز :شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده هوای صبح امروز پایتخت، در وضعیت پاک بوده است. اتفاقی نادر برای پایتخت در این موقع از سال.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سه چهار سال گذشته، همیشه با شروع فصل سرما و از اواسط مهرماه تا اواخر اسفندماه، هوای تهران در بهترین حالت، اندکی از حد استاندارد، بهتر بود؛ حدود ۱۰۰ و با اغماض در محدوده سالم قرار می گرفت.

اما هوای تهران ۸ آذر ۹۳ و در یک وضعیت کاملا تجربه نشده، در شرایط پاک است. اتفاقی که در امسال، ۱۲ بار افتاده و این روز سیزدهم است که تهرانی ها در سال جاری، هوای پاک تنفس می کنند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که صبح امروز شاخص کیفیت هوا روی عدد ۴۵ بوده است؛ ۵ واحد مانده تا حد سالم و ۳۱ واحد از روز گذشته سالمتر.  آلاینده شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون اعلام شده است.

شاخص کیفیت هوای تهران در روز ۸ آذر سال ۹۲ در محدوده سال بود؛ ۸۸. اما در ۸ آذر سال ۹۱ تهران ها هوای ناسالم تنفس می کردند؛ ۱۰۶.

گفتنی است صفر تا ۵۰ پی‌پی ام، نشان دهنده هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ پی‌پی‌ام، هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ پی‌پی‌ام ناسالم  و ۱۵۰ تا ۲۰۰ پی‌پی‌ام در محدوده هشدار است. 

تهران در سال ۹۳ روزهای پاک زیادی داشته است. البته نسبت به یک دهه گذشته. مطابق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در سال ۹۳ تهران ۱۲ روز هوای پاک داشته است که اتفاقا چند روز آن در فصل پاییز بوده است.

دولت از اسفند امسال بنزین پتروشیمی ها را از چرخه تولید و توزیع حذف کرد. بنزین پتروشیمی، به گفته وزارت نفت، بهداشت و سازمان محیط زیست آلایندگی زیادی دارد. هرچند که مسوولان دولت قبل چنین چیزی را رد کرده اند. اما حذف بنزین تولید پتروشیمی ها، مطابق آمار تاکنون هوای بهتری را برای تهران و شهرهای دیگر رقم زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha