سلامت نیوز :مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت را مکلف کرد برای درمان مصدومان حوادث و سوانح رانندگی بدون قید و شرط اقدام کند.


به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده 39 آن به تصویب رسید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد اقدامات لازم را برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و نیز در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی به عمل آورد.

برای تأمین بخشی از منابع لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل 10 درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد به طور مستقیم در قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه‌داری کل کشور به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌شود.

توزیع این منابع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی از جانب وزارت بهداشت با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر اساس عملکرد واحدهای یاد شده بر مبنای تعرفه‌های مصوب هر سه ماه یک بار صورت می‌گیرد.

وزارت بهداشت موظف است هزینه‌ کرد اعتبارات یاد شده را هر 6 ماه یک بار به بیمه مرکزی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس گزارش کند.

بیمه مرکزی ایران مسئول حسن اجرای این ماده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha