سلامت نیوز :معاون بهداشت وزارت بهداشت از تدوین بسته خدمتی طرح تحول جمعیت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت اجرای طرح تحول بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: در این زمینه یازده بسته خدمتی در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها بسته طرح تحول جمعیت است که در زمان خود، اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی افزود: وزارت بهداشت نسبت به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین نسبت به تعداد کودکانی که یک مادر باید داشته باشد، دقت دارد تا این موضوع به بیشتر از حد جایگزینی برسد؛ چراکه در حال حاضر حد جایگزین در کشور ما 1.8 است که باید به 2.1 افزایش یابد. ما نیز در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

سیاری درباره سهم وزارت بهداشت در زمینه افزایش جمعیت جامعه و رساندن آن به بالاتر از حد جایگزینی گفت: در این امر، ازدواج جوانان، شغل، مسکن، پایدار ماندن خانواده‌ها و مسایل این چنینی بسیار اهمیت دارد که البته این مباحث به وزارت بهداشت مربوط نمی‌شود. در صورت تشکیل خانواده، پایدار ماندن آن و تصمیم به فرزنددار شدن، نقش وزارت بهداشت پررنگ می‌شود. در این زمان است که سلامت مادر و کودک بر عهده ماست.

وی به مشکل زوجین نابارور اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات مبحث جمعیت که 600 میلیارد تومان است، بخشی در نظر گرفته شده جهت ارایه خدمات رایگان به زوجینی که مشکل ناباروری دارند. بنابراین یکی از بسته‌های خدمتی نیز خدمت رسانی به کسانی است که مشکل باروری دارند. این بسته خدمتی و اعتبار مربوطه نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت همچنین آمادگی دارد که عمل بازگشت باروری را برای کسانی که پیش از این اقدام به اعمال وازکتومی و توبکتومی کرده‌اند، به صورت رایگان انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha