شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

از مبتلایان به ایدز نترسیم

«عباسعلی عباسی» در حاشیه این همایش در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) در گفت وگو با  ایرنا افزود: بسیاری از افراد حتی از اسم «ایدز» هم می ترسند و گاهی آن را ناشی از ارتباطات جنسی می دانند درحالیکه راه های انتقال ایدز فراوان است.

وی تصریح کرد: ایدز از طریق دندانپزشکی یا همسران معتاد یا یک تصادف می تواند ایجاد شود و نباید برای این بیماری «انگ» ایجاد کرد.

مسوول همایش «ایدز، واقعیتی انکار ناپذیر» گفت: نباید برخی افراد مبتلا به ایدز را افراد بی بند و بار جنسی تلقی کنند و لازم است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام شود.

عباسی با بیان اینکه یک فرد مبتلا به بیماری ایدز می تواند یک زندگی عادی داشته باشد، افزود: شاید بسیاری از مردم ندانند اما حتی می توان با مبتلایان ایدز روبوسی کرد و مردم نباید از نزدیک شدن با مبتلایان ایدز، احساس ترس کنند.

وی گفت: بیماری ایدز یک بیماری قابل پیشگیری بوده و می توان راه های پیشگیری از آن را برای مردم تبیین کرد.

مسوولان وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بودند که به رغم ترس ها و نگرانی ها، بیماری ایدز در تماس با مبتلایان فقط از طریق دو رفتار «استفاده از وسایل مشترک در اعتیاد تزریقی» و «ارتباطات جنسی محافظت نشده» منتقل می شود.

وی با تاکید بر لزوم از بین بردن انگ ایدز در جامعه گفت: برای انجام این کار نیاز به فرهنگسازی های گسترده است.

انگ و برچسب زدن به بیماری «ایدز» موجب شده تا بسیاری از بیماران در موقعیت های گوناگون بیماری خود را پنهان کنند و این مساله در طولانی مدت موجب افزایش شیوع ایدز در جامعه خواهد شد.

موارد ابتلا به «اچ.آی.وی» / ایدز در کشور تا اول مرداد مسال جاری، 28 هزار و 357 مورد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha