وزیر بهداشت:بهداشت دهان و دندان باید به درمانگاه های خیریه واگذار شود

سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکانات درمانی در حوزه دهان و دندان را ناچیز خواند و گفت: هر قدمی در موضوع پیشگیری برداشته شود می تواند در سلامت آینده ایرانیان موثر باشد.

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» درباره طرح شیاربندی سازی دندان دانش آموزان نیروهای مسلح افزود: تعداد دندان های سالم ایرانیان از متوسط کشورهای مشابه ما پایین تر و علت، بی توجهی به پیشگیری است.

وی گفت: در حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان با وجود همه تاکیدات دین مبین اسلام کم توجهیم.

وزیر بهداشت افزود: این اقدام باید از آموزش و پرورش آغاز شود زیرا آموزش و پرورش علاوه بر دانش آموزان با اضافه شدن والدین آنها می تواند نیمی از جمعیت کشور را درگیر این موضوع کند.

قاضی زاده هاشمی امکانات درمانی در حوزه دهان و دندان را ناچیز خواند و گفت: هر قدمی در موضوع پیشگیری برداشته شود می تواند در سلامت آینده ایرانیان موثر باشد زیرا بیماری های دهان و دندان عوارض بسیار زیادی دارد و حتی بخشی از بیماری های گوارشی ناشی از اختلالات دهان و دندان است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری دهان و دندان را به همین منظور در وزارت بهداشت تشکیل داده ایم، افزود: امر بهداشت دهان و دندان باید به مردم و درمانگاه های خیریه واگذار شود.

وی با بیان اینکه البته دولت در این بحث در مناطق محروم گام های خوبی برداشته است و امکانات و یونیت فراوان داریم اما نیازمند دندانپزشک هستیم، تاکید کرد: در طرح تحول نظام سلامت پیش بینی کرده ایم که سال آینده در بحث پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان چند اقدام عملی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha