عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن مصوبه مجلس برای تزریق 10 درصد از بیمه‌های حوادث رانندگی به وزارت بهداشت در طرح ‌الحاق‌ موادی ‌به قانون تنظیم ‌بخشی‌ از مقررات مالی دولت، گفت: با این مصوبه بسیاری از کمبودها در بخش تامین آمبولانس مرتفع خواهد شد.

مشکل کمبود آمبولانس چگونه حل می شود؟

سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن مصوبه مجلس برای تزریق 10 درصد از بیمه‌های حوادث رانندگی به وزارت بهداشت در طرح ‌الحاق‌ موادی ‌به قانون تنظیم ‌بخشی‌ از مقررات مالی دولت، گفت: با این مصوبه بسیاری از کمبودها در بخش تامین آمبولانس مرتفع خواهد شد.


حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری کمبود آمبولانس و نیروهای امدادی در کشور، افزود: امروزه ناوگان حمل ونقل بیمارستان‌ها فرسوده شده به گونه‌ای که تعدادی از مدل‌های این خودروها به سال 83 باز می‌گردد که اکنون 10 سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند درحالی که طول عمر مفید یک آمبولانس 5 سال است.

نماینده مردم اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از آمبولانس‌ها در کشور فرسوده هستند، ادامه داد: علاوه بر فرسودگی آمبولانس‌های بیمارستان‌ها، پایگاه‌های جدیدی امدادرسانی نیز احداث شده که آنها هم با کمبود آمبولانس مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بدون‌شک وزارت بهداشت می‌تواند از 10درصد اجرای هدفمندی یارانه ها و یک درصد از ارزش افزوده استفاده کرده و به بهبود این معضل کمک کند به گونه‌ای که با تامین اعتبار از این محل، تعداد قابل توجهی آمبولانس مورد نیاز را تامین کند.

وی با یادآوری بررسی طرح ‌الحاق‌ موادی ‌به قانون تنظیم ‌بخشی‌ از مقررات مالی دولت، یادآور شد: در ماده 39 این طرح پیشنهاد شده بود تا 10 درصد بیمه‌های حوادث رانندگی را به وزارت بهداشت اختصاص یابد که با توجه به تصویب این پیشنهاد از سوی نمایندگان به نظر می‌رسد این مصوبه بتواند بخش اعظمی از معضلات حوزه درمان را رفع کند.

عزیزی فارسانی تاکید کرد: به طور حتم تزریق 10 درصد از بیمه‌های حوادث رانندگی به وزارت بهداشت کمکی به رفع کمبود ناوگان اورژانس کرده و از سویی دیگر به جایگزینی آمبولانس‌های فرسوده نیز کمک کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برخی از بیمارستان‌ها با کمبود آمبولانس مواجه هستند لذا تامین اعتبار و اختصاص آن به این حوزه امری ضروری به نظر می‌رسد.

پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 3 هزار آمبولانس و بیش از 2 هزار پایگاه امدادرسانی خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا سلیمی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    با سلام و عرض ادب می خواستم بدانم استاندارد طول عمر مفید آمبولانس در ایران را از کجا باید بگیرم. ممنون از راهنمایی تان