نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در خبرگزاری خبرآنلاین اعلام کرد طی دو سال 2012 و 2013 میلادی این سازمان 14.6 میلیون دلار برای کنترل ایدز به ایران داده است

سازمان ملل 14.6 میلیون دلار برای کنترل ایدز به ایران داده است

سلامت نیوز :نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در خبرگزاری خبرآنلاین اعلام کرد طی دو سال 2012 و 2013 میلادی این سازمان 14.6 میلیون دلار برای کنترل ایدز به ایران داده است.
گری لوئیس در پاسخ به خبرآنلاین درباره میزان کمک های مالی سازمان ملل به برنامه کنترل HIV - AIDS گفت: محاسبه سرانه  درمانی که سازمان ملل به مبتلایان ایران داده به عهده خودتان است. آنچه سازمان ملل در این راستا را انجام داده را خلاصه می کنم، در اصل بیشتر این اطلاعات به صورت آنلاین وجود دارد.

نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران درباره بودجه مصرف شده این سازمان درباره کنترل HIV-AIDS در ایران توضیح داد: برای 2 سال تقویمی گذشته یعنی 2012 و 2013 میزان اعتباری که برای توقف یا معکوس کردن روند رشد این بیماری در ایران مصرف شده ، 14.6 میلیون دلار  است.

او درباره گذشته اقدامات سازمان ملل در این باره گفت: ولی ما همین دو سال پیش شروع به کار نکردیم و آژانسهایی از سازمان ملل به صورت ویژه به این مسئله پرداخته اند.

20 سال پیش که من در پاکستان در دفتر جلوگیری از وقوع جرایم کار می کردم، دفتر ایدز در ایران شروع به کار کرده بود. همانطور که گفتم بخش عمده ای از این بیماران، معتادان تزریقی هستند بنابراین دفتر یشگیری از جرم سازمان ملل، کماکان در حوزه پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و دادن خدمات به این افراد در ایران ، فعالیت های زیادی دارد.

آژانسهای دیگری مانند یونیسف در حوزه کودکان و صندوق جمعیت نیز بر زنان و کودکان متمرکز است. اما شاید بهتر است بگوییم بیشترین سرمایه گذاری ملل متحد برای توقف رشد و توسعه AIDs از طریق صندوق جهانی کنترل بیماریهای ایدز، مالاریا و سل از طریق برنامه توسعه در ایران است.

لوئیس درباره کل هزینه صرف شده برای درمان و پیشگیری HIV-AIDS گفت: می توان گفت در حدود 30 میلیون دلار اعتبار از این طریق به ایران داده شده است در واقع کار ما برای پروژه صندوق جهانی از طریق برنامه توسعه ملل متحد با شرکای دیگری از طریق مرکز بیماریهای واگیر، سازمان زندانها و وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارد.

آخرین سازمانی که در داخل خانواده سازمان ملل متحدبه برنامه کنترل ایدز می پردازد که UNADIS است که آقای دکتر درودی مدیریت آن را بر عهده دارد که نقش هماهنگی وگردآوری تمام اطلاعات در حوزه اجرا را گردآوری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha