شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 129238

سلامت نیوز :یک متخصص پوست‌و‌مو با بیان اینکه بیماری «رُزاسه» درمان قطعی ندارد گفت: بیماران باید تحت دارودرمانی قرار بگیرند اما باید توجه داشت مصرف داروها تنها موجب بهبود موقت علائم می‌شود و ممکن است در برخی فصول یا مصرف برخی غذاها و دارو تشدید شود.


دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا درباره بیماری رزاسه گفت: رزاسه یک بیماری التهابی پوست است که ضایعات آن به صورت قرمزی و تورم در پوست ظاهر می‌شود.این ضایعات در بین 20 تا 40 سالگی بیشتر دیده می‌شود و در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

وی درباره جوش‌های التهابی ناشی از این بیماری گفت: این جوش‌ها بیشتر در قسمت مرکزی صورت بروز می‌یابد که می‌تواند کم و زیاد شود. این جوش‌ها با بروز قرمزی‌هایی همراه است که در ابتدا ناپایدار اما با گذشت زمان ثابت می‌شود اما ممکن است مصرف برخی داروها و غذاها این التهابات را تشدید کند.

این متخصص پوست و مو مشکلات عروقی را یکی از دلایل احتمالی بروز این بیماری دانست و عنوان کرد: این بیماری منجر می‌شود غدد سبابه بزرگ‌تر شوند که این عارضه در آقایان بیشتر از خانم‌ها دیده می‌شود.

احسانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این بیماری درمان قطعی ندارد و در برخی افراد ممکن است با سوزش نیز همراه باشد که در این صورت بیماری برای فرد آزاردهنده خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره روش‌های درمان رزاسه گفت: برای درمان برخی از جوش‌های ایجاد شده می‌توان از لیزر استفاده کرد اما به طور کلی برای درمان جوش و قرمزی بیمار باید برخی داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها را مورد استفاده قرار دهد که مصرف این داروها منجر به بهبود موقت علائم می‌شود و ممکن است در برخی فصول و یا مصرف برخی داروها و غذاها تشدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha