وزارت بهداشت در آستانه "روز ملی سلامت زنان"‌ به نقل از تحقیقات جهانی اعلام کرد: ‌هر سال70 هزار مادر در سراسر دنیا از سقط جنین غیر بهداشتی، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت بهداشت نیز بازنگری و ارزشیابی و نظارت بر اجرای سیاستها و برنامه های سلامت زنان، طراحی و استقرار نظام پایش و مراقبت سلامت زنان در نظام سلامت کشور را در اولویت های برنامه های خود قرار داده است.
این گزارش افزود: ‌در این راستا تقویت همکاری و هماهنگی بین بخشی اعم از سازمان های غیر دولتی و انجمن های علمی و تخصصی مرتبط با سلامت، تدوین برنامه های موثر بر ارتقای سلامت، شناسایی و تلاش برای رفع موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موثر بر توسعه آگاهی زنان در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی و اصلاح باورها نسبت به جایگاه زنان از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.
توسعه فرهنگ ورزش در بین زنان و دختران و رفع موانع موجود، فراهم کردن دسترسی به خدمات مناسب و حمایت ویژه و بهبود وضعیت سلامت محیط کار و تاثیر آن بر سلامت، از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha