سلامت نیوز :پس از مرگ 9 تن در ایتالیا و احتمال ارتباط این مرگ‌ومیرها با تزریق واکسن آنفلوآنزا، آژانس دارویی ایتالیا (AIFA) استفاده از این واکسن را تعلیق کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های محلی ایتالیا خبر دادند آژانس دارویی ایتالیا (AIFA) تزریق واکسن‌های آنفلوآنزا را به حالت تعلیق درآورده است. AIFA روز پنجشنبه اعلام کرد به دنبال مصرف واکسن آنفلوآنزای موسوم به Fluad محصول کمپانی داروسازی «نووارتیس» سوئیس، چند مورد مرگ و میر و عوارض جدی گزارش شده و به همین علت، تزریق این واکسن‌ تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.

AIFA همچنین از افرادی که از این واکسن استفاده کرده‌اند درخواست کرد به پزشک خانوادگی خود اطلاع بدهند. این اداره تاکید کرد توصیه فوق تنها به منظور رعایت موارد احتیاطی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، AIFA با بیان اینکه آزمایشات روی این واکسن در انستیتو ملی سلامت ایتالیا آغاز شده اعلام کرد: نتایج این آزمایش‌ها طی هفته آینده مشخص خواهد شد.

«گیاکومو میلیلو»، رئیس فدراسیون پزشکان خانواده ایتالیا (FIMMG)‌ با این حال بر اهمیت استفاده از واکسن آنفلوآنزا در این کشور تاکید کرده و گفت: سال گذشته بیش از 8000 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در ایتالیا جان باخته‌اند.

وی افزود: پیش تر نیز استفاده از واکسن آنفلوآنزا به مدت چند ماه به دلیل وقوع چند مورد مرگ و میر متوقف شده بود که بعدها مشخص شد این موارد ارتباطی با واکسن آنفلوآنزا نداشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha