محققان علوم پزشكی در چین اعلام كردند: گونه های مقاوم به درمان ویروس ایدز در این كشور در حال تولد هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دكتر چن ژوئی مدیر موسسه ایدز در هنگ كنگ گفت: ویروس ایدز در چین در حال مقاوم شدن درمقابل داروهای كنونی است و این هشداری برای جمعیت بسیار این كشور است.

ویروس‌ ایدز در دنیا با تماس‌ جنسی‌ و بقیه‌ از راه های‌ دیگر مانند سرنگ‌ آلوده‌ مشترك‌‌ خون‌ و از مادر به‌ جنین‌ انتقال می یابد.

به گفته ‌محققان اپیدمی‌ ایدز از سال ‌1981 در دنیا به‌ وجود آمد و تاكنون‌ حدود 65 میلیون‌ نفر در دنیا به‌ این‌ بیماری‌ و ویروس‌ آن‌ مبتلا‌ شده‌ اند كه‌ بیش‌ از 25 میلیون‌ نفر آنها تاكنون‌ به‌ علت‌ این‌ بیماری‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند و بر اساس‌ آخرین‌ آمار اكنون‌ 36 میلیون‌ و 800 هزار نفر بیمار و فرد آلوده‌ به‌ ویروس‌ ایدز در دنیا زندگی‌ می‌ كنند.

24 میلیون‌ و 500 هزار نفر این‌ بیماران‌ در جنوب‌ صحرای‌ آفریقا زندگی‌ می‌ كنند،‌ هفت میلیون‌ و 600 هزار نفر آنها در آسیا هستند و بر اساس‌ آخرین‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌، هندوستان‌ با پنج میلیون‌ و 700 هزار فرد مبتلا‌ به‌ ویروس‌ ایدز بیشترین‌ جمعیت‌ این‌ بیماران‌ را در دنیا دارد و پس‌ از آن‌ آفریقای‌ جنوبی‌ با پنج میلیون‌ و 500 هزار بیمار است‌.

آخرین‌ آمار سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ نشان‌ می‌ دهد ،‌ در سال‌ گذشته‌ چهار میلیون‌ و صد هزار نفر به‌ ویروس‌ ایدز مبتلا‌ شده‌ اند و دو میلیون‌ و 800 هزار نفر نیز در‌ سال‌ 2005 میلا‌دی‌ بر اثر این‌ بیماری‌ جان‌ خود را از دست‌ داده‌ اند‌ ‌فقط پنج درصد بیماران‌ ایدز به‌ دارو دسترسی‌ دارند.

محققان می گویند شش میلیون‌ و 500 هزار فرد آلوده‌ به‌ ویروس‌ ایدز در دنیا نیازمند داروهای‌ گران‌ قیمت‌ این‌ بیماری‌ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha