رحمت الله حافظی گفت: در سال 2012 در جهان 35 میلیون و 300 هزار مبتلا به ایدز داشته‌ایم که سالانه 2 میلیون و 300 هزار بیمارجدید به این آمار اضافه می‌شود. در همان سال نیز یک میلیون و 600 هزار نفر بعلت ابتلا به ایدز فوت شده اند.

سلامت نیوز :رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 11 درصد مبتلایان به ایدز در کشور ما را زنان تشکیل می دهند، گفت: باید در نگرش فرهنگی عمومی به این بیماری تغییر ایجاد شود؛ چرا که HIV مثبت همیشه دلیل بر رفتار غیر اخلاقی نیست.

 رحمت الله حافظی در نشست مشترک شهرداری منطقه 2 و مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) با بیان این که از سال 1988 اول دسامبر هر سال ( 10 آذر ) به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز شناخته شده است، گفت: در سال 2012 در جهان 35 میلیون و 300 هزار مبتلا به ایدز داشته‌ایم که سالانه 2 میلیون و 300 هزار بیمارجدید به این آمار اضافه می‌شود. در همان سال نیز یک میلیون و 600 هزار نفر بعلت ابتلا به ایدز فوت شده اند.

وی با اشاره به این که هزینه های این بیماری طی آن سال 9.18 میلیارد دلار بوده تشریح کرد: پیش بینی می شود این عدد در سال 2015 به 24 میلیارد دلار برسد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این که در آمریکا یک میلیون و 106 هزار و 400 نفر مبتلا به ایدز زندگی می کنند، گفت: سالانه 51 هزار نفر به این بیماری آلوده جدید می شوند که 67 درصد بیماران مرد و 23 درصد زن هستند.

حافظی با تاکید بر این که 95 درصد آلوده شدگان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، تصریح کرد: نیمی از افراد آلوده به HIV زیر 25 سال و 75 درصد آنان زیر 50 سال دارند یعنی گروه سنی فعال و مولد جامعه درگیر چنین معضلی هستند.

وی درباره وضعیت این بیماری در کشور ایران گفت: اولین بیمار کشور ما در سال 1367 شناسایی شد که بر اساس آمار منتهی به شهریور 92 و تخمین وزارت بهداشت هم اکنون 90 هزار مبتلا گزارش شده، هرچند آمارهای غیر رسمی تا 120 هزار نفر را اعلام می کند. از این تعداد زنان 11 درصد و مردان 89 درصد مبتلایان هستند.

رییس کمیسیون سلامت شورا با اشاره به این که بیش از 5 هزار نفر از مبتلایان به HIV در کشور ما فوت کرده‌اند، درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری گفت: در اولین گام باید تغییر نگرش فرهنگ عمومی به این بیماری ایجاد شود چرا که HIV مثبت دلیل بر رفتار غیر اخلاقی نیست. همچنین در گام دوم مردم، سازمان های مردم نهاد، مسئولان اجرایی، سران و رهبران کشورها در برابر گسترش ایدز باید هم پیمان شوند. با تشریک مساعی و تشریک مصائب با تعهد اجتماعی و ایجاد امید به مبارزه و مقابله با این پدیده بپردازیم.

وی ادامه داد: درگام سوم نیز با ایجاد باشگاه در استان‌های مختلف و انجام اقدامات لازم آموزشی برای تمام آحاد جامعه، ارائه مشاوره برای بیماری های رفتاری و انجام حمایت‌های لازم درمانی و بیمه‌ای برای مبتلایان گامی در جهت مدیریت و مقابله با ایدز برداشته شود.
 حافظی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران نیز آمادگی دارد با اخذ نظر از اساتید دانشگاه‌ها و با همراهی سازمان های مردم نهاد و سایر اقشار علاقه مند به پیگیری موضوع نسبت به تامین زیر ساخت های لازم اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha