به گفته رییس انجمن سرطان ایران؛ ‌سرطان روده بزرگ (كولون) دومین سرطان شایع زنان كشور بعد از سرطان پستان و چهارمین سرطان شایع مردان در ایران است كه همواره جزو علل شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در ایران قلمداد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر عبدالله فضل علیزاده كه به مناسبت برپایی چهارمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران كه اول تا سوم آبان ماه امسال در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: این نوع سرطان در سنین 50 سالگی و پس از آن از شیوع بیشتری برخوردار است.

وی، چاقی، مصرف گوشت قرمز، افزایش دریافت كالری و چربی اشباع شده در رژیم غذایی، ‌مصرف الكل، استعمال دخانیات و سابقه خانوادگی را از مهم‌ترین عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ برشمرد.

رییس همایش سالانه انجمن سرطان ایران تصریح كرد: با توجه به شیوع بالای مرگ و میر این بیماری در كشور و لزوم شناسایی افراد در مراحل ابتدایی، ضروری است افراد بعد از سن 50 سالگی به طور سالیانه آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در كشور ما به علت وجود نداشتن آموزش همگانی مناسب در مورد لزوم اهمیت انجام غربالگری، بیشتر افراد در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌كنند كه درمان طولانی‌تر با عوارض بیشتر و مرگ و میر بالاتری را در این زمینه شاهد هستیم.

دكتر فضل علیزاده گفت: در چهارمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران كه اول تا سوم آبان ماه امسال در بیمارستان امام خمینی (ره) برپا می‌شود، آخرین و پیشرفته‌ترین متدهای تشخیصی و درمانی در سرطان روده بزرگ با همكاری تعدادی از برجسته ترین استادان ایرانی و خارجی مدعو از كشورهای امریكا، اتریش، كانادا، فرانسه و انگلستان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha