معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج از اجرای طرح ممنوعیت فروش سیگار در کیوسک های مطبوعاتی این شهرستان خبر داد.

فروش سیگار در کیوسک های مطبوعاتی ممنوع می شود

به گزارش سلامت نیوز یوسف جهانی پور در گفتگو با مهراظهار داشت: طبق آخرین مصوبه کارگروه بهداشت و درمان کرج ، بر اساس طرحی که بزودی تدوین می شود صاحبان کیوسک های دارای مجوز فرصت کافی برای جمع آوری سیگار از دکه های خود خواهند داشت.

وی افزود: تکلیف دکه های بدون مجوز نیز مشخص است و این قبیل اماکن که در کنار روزنامه و مجله سیگار نیز می فروشند ، تعطیل خواهند شد.

جهانی پور هدف از اجرای این طرح را ایجاد تعادل در بهداشت روانی جامعه و کمک به جوانان اعلام کرد و گفت: آیین نامه ساماندهی دکه های مطبوعاتی از سال 1380 در کرج تصویب شده ولی به نظر می رسد در اجرای کامل آن دقت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت فروش سیگار در کنار اقلام مطبوعاتی و فرهنگی یکی از بندهای این آیین نامه است که مورد کم توجهی واقع شده است.

معاون فرماندار کرج تصریح کرد: دکه های مطبوعاتی کرج تبدیل به مینی سوپر شده اند و کالای مطبوعاتی یکی از اقلام قابل عرضه آنهاست که در کنار سایر کالاها به فروش می رسد.

وی تاکید کرد: در خصوص نحوه برخورد با دکه های یاد شده گروه کارشناسی ویژه ای با همکاری اداره ارشاد، نیروی انتظامی ، دادستانی، شبکه بهداشت و فرمانداری تشکیل خواهد شد تا نسبت به اخذ تصمیمات مقتضی در خصوص دکه های متخلف تصمیم گیری کند.

به گزارش مهر ، تنها در سطح شهر کرج بدون احتساب شهرهای حاشیه ای حدود 300 کیوسک مطبوعاتی وجود دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha