سلامت نیوز:معاون امور انسانی سازمان حفاظت از محیط‌ زیست از راه‌اندازی پایش ماهواره‌ای آلاینده‌ها و گرد و غبار در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.


سعید متصدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت کلان‌شهر کشور از جمله مشهد درگیر مساله آلودگی هوا هستند، اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته، تاکنون اقدامات زیادی از قبیل ارائه لایحه هوای پاک به مجلس، مصوبه اردیبهشت ماه هیات دولت در خصوص راهکارهای اجرایی مقابله با کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها، توزیع سوخت یورو 4 و ساماندهی و اصلاح معاینه فنی انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه شبکه پایش گرد و غبار در کشور تکمیل شده است، با بیان اینکه شبکه گرد و غبار به منظور اندازه‌گیری ذرات معلق و آلودگی هوا تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: در چند ماهه باقی مانده سال، پایش ماهواره‌ای آلاینده‌ها و گرد و غبار نیز در کشور راه‌اندازی خواهد شد.


معاون امور انسانی سازمان حفاظت از محیط‌زیست درباره دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش آلودگی در کلان شهرها، تصریح کرد: ساماندهی و کنترل آلودگی‌های صنایع و بازسازی و نوسازی صنایع آلاینده‌ که براساس مصوبات دولت و فعالیت‌های جاری سازمان انجام می‌شود، بخش دیگری از این خدمات است.
وی به تولید خودروهای سواری کشور مطابق با استانداردهای یورو 4 اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر تمامی خودروهای سواری کشور مطابق با استانداردهای یورو 4 تولید می‌شوند که این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha