رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور بابیان اینکه گرسنگی سلولی برای تمام افراد در تمام گروه‌های سنی و جنسی، زمانی اتفاق می‌افتد گفت: گرسنگی سلولی در کشور ما مانند برخی جوامع دیگر اتفاق افتاده است و مردم ایران باوجود دریافت کالری کافی، از کمبود ریزمغذی‌هایی مثل کلسیم، روی، آهن، برخی ویتامین‌های گروه B و ویتامین D رنج می‌برند.

چطور غذا بپزیم تا مواد غذایی سرطان زا نشود؟

سلامت نیوز: رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور بابیان اینکه گرسنگی سلولی برای تمام افراد در تمام گروه‌های سنی و جنسی، زمانی اتفاق می‌افتد گفت: گرسنگی سلولی در کشور ما مانند برخی جوامع دیگر اتفاق افتاده است و مردم ایران باوجود دریافت کالری کافی، از کمبود ریزمغذی‌هایی مثل کلسیم، روی، آهن، برخی ویتامین‌های گروه B و ویتامین D رنج می‌برند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، دکتر مجید حاجی فرجی با تأکید بر اینکه با داشتن الگوی غذایی سالم می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را در خود و اعضای خانواده کاهش داد، چند توصیه برای رفع گرسنگی سلولی دارد: از مصرف حجم بالای غذا در یک روز یا یک وعده غذایی پرهیز کنید، سفره غذایی‌تان تنوع داشته باشد و تمام گروه‌های غذایی را در تمام وعده‌های غذایی روزانه خود بگنجانید، لبنیات کم‌چرب و گوشت‌های بدون چربی مصرف کنید و سهم میوه و سبزی را در برنامه غذایی روزانه خود تا حد ممکن به 9 – 5 وعده در روز افزایش دهید.


دکتر فرجی بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای داشتن مدیریت غذا و تغذیه به مشورت با متخصص تغذیه که برای همین کار آموزش‌دیده است، نیاز دارد، افزود: سهم چربی‌های اشباع مانند روغن‌های جامد و گوشت‌های پرچرب را در رژیم روزانه‌تان کم کنید و چربی‌های خوب و غیراشباعی مانند روغن‌زیتون، کانولا، هسته انگور، کنجد و ... انتخاب کنید، تا حد امکان روغن جامد و قند و شکر را از رژیم روزانه خود کنار بگذارید. مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده را به یکی دوبار در طول ماه کاهش دهید و تا حد امکان، دور مصرف نوشابه‌های گازدار و شیرین را خط بکشید.


وی با تشریح اینکه سرخ کردن عمیق، علاوه بر کاهش ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان‌ها را هم افزایش می‌دهد، تأکید کرد: به‌جای سرخ کردن عمیق مواد غذایی از روش‌هایی مانند تفت دادن، بخارپز، تنوری یا آب پز کردن استفاده کنید.


دکتر فرجی ضمن تأکید بر اینکه هنگام خرید محصولات غذایی صنعتی به برچسب آن‌ها توجه کنید و خوراکی‌هایی که کمترین قند، نمک و روغن را دارند، بخرید توصیه کرد: مصرف مواد قندی و قندهای ساده مانند شکلات‌ها، بیسکویت‌ها و کیک‌ها و کلوچه‌ها را تا جایی که می‌توانید کم کنید و به‌جای آن‌ها، حجم متعالی از مغزها و دانه‌های خام را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha