عضو هیأت رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه نامه احداث جاده در جنگل ابر را نخوانده و به احترام همکارانم امضا کردم گفت: به هیچ عنوان با عبور این جاده موافق نیستم و امضای خود را پس می گیرم.

سلامت نیوز: عضو هیأت رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه نامه احداث جاده در جنگل ابر را نخوانده و به احترام همکارانم امضا کردم گفت: به هیچ عنوان با عبور این جاده موافق نیستم و امضای خود را پس می گیرم.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: محیط زیست غنیمت نیست بلکه امانتی برای آیندگان است و مسئولان باید مطابق با مدار قانونی در کشور برای منابع طبیعی و ملی و فارغ از سود جویی های منطقه ای تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به پیش بینی کارشناسان مبنی بر اینکه با این روند تخریب تا 60 سال آینده حتی یک درخت در جنگلهای شمال کشور باقی نمی ماند اظهار داشت: بنابراین حفظ جنگل ابر که منطقه ای منحصر به فرد و ارزشمند است ضروری است.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: برای توسعه مهمترین مسئله ای که باید در نظر گرفته شود پایداری زیست محیطی است بنابراین نمی توان این جنگل ارزشمند را قربانی احداث جاده و توسعه ناپایدار کرد.

پیر موذن در پاسخ به اینکه امضای این نامه که خلاف موازین زیست محیطی است از سوی یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست که باید حامی محیط زیست باشد برای طرفداران و دوستداران محیط زیست مأیوس کننده و نگران کننده است تأکید کرد: اعتراف می کنم که بدون مطالعه این نامه را امضا کردم و آن را پس می گیرم.

به گفته وی، تعدادی دیگر از نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست این نامه را امضا کرده اند و احتمال می دهم که آنها هم تنها به احترام همکاران و بدون مطالعه این کار را کرده باشند.

به گزارش مهر، 151  نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواستند تا نسبت به اتمام عملیات اجرایی جاده علی آباد کتول (شیرین آباد)- ابرشاهرود اقدام شود.

بر این اساس در نامه ای که از سوی این نمایندگان خطاب به حسن روحانی امضا شده  آمده است: این جاده از زمان جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده است و باعث رونق و تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و تسهیل روابط تجاری با آسیای میانه از مهمترین اثرات آن است که در دولت نهم و دهم سه بار در استان گلستان و سمنان مصوبه هیات وقت بوده است که 8 کیلومتر آن باقی مانده است. از این رو مستدعی است دستور فرمایید تا نسبت به عملیات اجرایی الباقی این جاده اقدام نمایند.

مصوبه دولت گذشته برای احداث جاده در جنگل ابر به عنوان بخشی از جاده شیرین آباد - ابر پیش از این با مخالفت جدی دوستداران و کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست روبرو شده است، کارشناسان این جنگل را لایه حفاظتی زمین و سپری برای حفاظت از منطقه ابر می‌داند و معتقدند احداث این جاده به جنگل زیبای ابر و اکوسیستم منطقه آسیب جدی می‌رساند.

در روزهای اخیر استاندار سمنان نیز به منظور حفظ اکوسیستم طبیعی این جنگل با احداث جاده در آن مخالفت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha