سیدحسن هاشمی روز یکشنبه در نخستین همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور افزود: پرداخت‌ها کاملا متفاوت از گذشته و منوط به عملکرد پرستاران و رفتار آنان با بیماران خواهد بود.

خبرهای خوش وزیر بهداشت در مورد حقوق پرستاران/پرداختها منوط به رفتار پرستار با بیمار است

سلامت نیوز: سیدحسن هاشمی در نخستین همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور افزود: پرداخت‌ها کاملا متفاوت از گذشته و منوط به عملکرد پرستاران و رفتار آنان با بیماران خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت وی تصریح کرد: پیش از این ۲۰ درصد درآمد بیمارستان کسر شده و بین نیروها بازتوزیع می‌شد، اما اکنون باید رقمی بیشتری از درآمد بیمارستان برای این امر بیمارستان کسر شود.

۲۵۰ خدمت پرستاری دارای تعرفه شدند

وزیر بهداشت گفت: ۲۵۰ خدمت پرستاری دارای تعرفه شدند و این تعرفه بزودی اعلام می‌شود.
هاشمی افزود: ۱۹۰ مورد از این تعرفه‌ها در کتاب ارزش خدمات نسبی سلامت وجود داشته و برخی خدمات دیگر به آن اضافه شده است.
وی تصریح کرد: خدمات اضافه شده، خدماتی بودند که در خارج ایران در قالب پرستاری ارائه نمی‌شد، اما در ایران به عنوان کار پرستاری شناخته می‌شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: تعرفه خدمات پرستاران تعیین تکلیف شده اما ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد که با رعایت حقوق مردم بطور کامل عملیاتی شود.

یک درصد مالیات ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص یافت
هاشمی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک درصد مالیات ارزش افزوده برای حوزه سلامت برای همیشه اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.
وی با بیان اینکه این تصمیم تاکنون بی سابقه بوده، افزود: امیدوارم موارد دیگر این اعتبارات در مجلس تصویب شود و مجلس و دولت با همدلی بتوانند در جهت گره‌گشایی از کار ملت و تحقق آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نهایت تلاش خود را بکنند.

اختصاص اعتبار ویژه به محل استراحت پرستاران در بیمارستان‌ها
وزیر بهداشت از اختصاص اعتبار ویژه به معاونت درمان این وزارتخانه برای بازسازی و نوسازی محل استراحت پرستاران در بیمارستان‌ها خبر داد.
هاشمی درمورد اعطای پست‌های مدیریتی به پرستاران گفت: معتقد به کاهش تصدی‌گری وزارت بهداشت هستیم و اگر سازمان پرستاری به عنوان نماینده مردم بخواهد بخشی از کار را بپذیرد استقبال می‌کنیم.

مشکلات حوزه سلامت
وزیر بهداشت به مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: هنگامی که کار خود را در وزارتخانه آغاز کردم، مشکل دارو جدی و بحرانی بود و ذخیره خون کشور نیز کمتر از یک روز بود، البته اکنون نیز مشکلات زیادی در سازمان انتقال خون وجود دارد.


هاشمی افزود: در آن هنگام اورژانس نیز مشکلات زیادی داشت که اکنون نیز همان مشکلات باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اولین کار این بود که کمبود ۳۰۰ قلم دارو را به کمتر از ۲۰ قلم دارو رساندیم.


هاشمی ادامه داد: بیمارستان‌های ما نیز در آن زمان با کمبود شدید تجهیزات روبرو بود که امروز این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده اما هنوز نقایصی وجود دارد و لازم است نظارت‌ها افزایش یافته و کار بهتر از گذشته پیش رود.


وزیر بهداشت تاکید کرد: پرداخت‌های هزینه‌های درمانی از جیب مردم در دولت «تدبیر و امید» از ۳۵ درصد به کمتر از هشت درصد رسید و اقدامات خوبی نیز برای روستاییان و مناطق محروم انجام شده است.


وی با اشاره به افزایش تعداد متخصصان و همچنین امکانات در شهرهای دورافتاده گفت: طی چند ماه آینده این آمار باز هم افزایش خواهد یافت.
وزیر بهداشت به اشکالات طرح مقیم بودن متخصصان در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: اشکالات این طرح را می‌دانم اما این طرح در بیمارستان‌های غیردانشگاهی به خوبی اجرا شد و از سوی دیگر برخی رشته‌های پزشکی نیاز به متخصص مقیم ندارد.


هاشمی افزود: امیدوارم در مورد خدمات ویزیت هم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با ایجاد کلینیک‌های ویژه این خدمات را با حداقل پرداخت توسعه دهند که البته این اقدام به معنای تضعیف بخش خصوصی نیست.


وی گفت: در حوزه بهداشت نیز کارهای خوبی انجام شده که کمتر به چشم می‌آید بطور مثال ایمن‌سازی کودکان از طریق واکسن بیشتر شده و دو هزار خانه بهداشت به بهره برداری رسیده است.


هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت در مورد سالم بودن آب، غذا و هوا ساکت نبوده و بدون آنکه در جامعه اضطراب ایجاد کند، تلاش کرده در این زمینه‌ها نقش آفرین باشد.
وزیر بهداشت گفت: اداره بیمارستان‌ها نیاز به بازنگری دارد و آن‌ها باید به واحد مستقل اقتصادی تبدیل شوند که البته این مساله اقتضائاتی دارد و تخصص‌های خاصی می‌طلبد.


هاشمی یادآور شد: هنگامی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، هشت هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم که سازمان مدیریت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را پذیرفت اما فقط یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن به ما اختصاص یافته است.


وی افزود: با این وجود طی یک سال اخیر تلاش کردیم بدهی‌های جامعه پزشکی را پرداخت کنیم و امیدوارم این پرداخت‌ها به روز شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت بعد از طرح هدفمندی یارانه‌ها بزرگ‌ترین طرح اجتماعی کشور است، اما ۱۰ تا ۱۵ سال در شرایط عادی طول می‌کشد تا بطور کامل اجرا شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت یازدهم به حوزه بهداشت و درمان و محیط زیست گفت: اگر به محیط زیست قبلا توجه می‌شد، بار بیماری‌های تا این اندازه زیاد نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    18 0
    و این صحبتم خطاب به مسئولین هست که آگاه باشید که زمان همیشه اونطور که شما میخواهید نمیچرخد روزی خواهد رسید که ذلت و بی ابرویی به سراغ شما خواهد آمد امان بر کسی که آشکارا حق الناس را پایمال میکنم , بترسید از عذاب خدا بترسید از مرگ ذلت وار که گه گاهی تو بخش های ویژه بیمارستان شاهد ان هستیم بترسید از اه پرستار مظلومی که از شدت خستگی شیفت شب دست به سمت اسمان بلند میکند و از ته دل میگوید خدایا باعث و بانی این خفت رو لعنت کن بترسید که دنیا جای گذر است نه جای ماندن بترسید از اه مادری که فرزند جوانش را به خاطر این سیاست های ....شما در بیمارستان ها. از دست میدهد بترسید,,,بترسید,,, وای بر شما ,,,به خود بیابید قبل از این که خسران دنیا و اخرت به سراغ شما بیاید ,, پروردگارا کسانی که باعث این خرابی ها و این بی عدالتی ها شده اند را هدایت کن,,هدایت کن,,هدایت کن,, اگر قابل هدایت نیستن از زمین محوشون کن الهی آمین.
  • محسن ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    9 0
    اورژانس مشکل داشت و هنوزم باقی است!؟؟ اورژانس فکر کنم از وزارت بهداشت جداست!! کمبود شدید نیروی انسانی٬ کمبود آمبولانس و.. با آغاز طرح تحول هیچ کاری برای اورژانس انجام نشده٬ فقط قول دادن و رفته اند! ای کاش ی سر به اورژانس شهرستان ها زده شود تا مشکلات رو ببینن!!!
  • مجید ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    11 0
    مارا به خیر تو امیدی نیست اقای وزیر شررررررر مررررررسان
  • SARA ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    11 0
    لی پرستار هرکاری میخواد انجام بده وظیفه هست وباید انجام بده بخصوص در مورد اعتبار بخشی همه کارها روی دوش پرستارها هست وهمه خط مشی ها را پرستارها باید بخونند وبازرس میاید ازیک پزشک یا رئیس بخش هیچ سوالی نمی کند پرستار با ید جواب بده اینقدر درد دل داریم که یک کتاب 1000 صفحه ای می شه................
  • فرهاد ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    12 0
    هیچ چیز جدیدی من دراین سخنان وزیرومعاونش ندیدم. هدف فقط اروم کردن جو بوجود آمده علیه برنامه های پزشک محور وپزشک سالارانه ایشان است.
  • ناصری ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    9 1
    اقای وزیر محترم چطورکارانه پزشکان بلافاصله وبصورت روزانه قابل پرداخت شد ولی پرستاران باید سه تا پنج سال دیگه صبر کنند .آیا بی عدالتی و تبعیض چیزی غیر از اینه؟و اگه اینطوری نیست تفاوت کارانه نجومی بین پرستار و پزشک رو چه طوری جبران میکنید؟
  • خدیجه ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    8 0
    یکی نیست به این آقای دکتر هاشمی بگه چطور برای پیاده کردن طرح سلامت یک هفته بیشتر زمان نخواستین؟! حالا که به پرستار رسید 3 تا5 سال طول میکشه؟! با حفظ حقوق مردم؟! تو طرح سلامت به فکر حقوق مردم بودین؟! اگه نقش کلیدی پرستار رو تو سیستم درمان بدانید میفهمین حق مردمه که پرستارشون دغدغه ذهنی نداشته باشه که بتونه بهش مراقبت بهتری ارائه بده، حق اوناست که پرستار برای تامین معاشش چندجا کار نکنه و تو محیط کار خسته و فرسوده نباشه...
  • رسول پرستار ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    از وزیر محترم بهداشت می پرسم ایا فقط حقوق پرستاران با رفتار انها با بیماران مرتبط خواهد بود یا شامل پزشکان نیز میشود که هر چه دلشان می خواهد به بیماران نثار می کنند از ادب که خبری نیست
  • نادیا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    3 0
    اگر تصمیم گیری مربط به پزشک ها باشه بلافاصله هم بودجه اش تامین اعتبار می شه هم مجلس تایید می کنه و تصویب می شه ولی نوبت به ماپرستار ها که رسید حالا..... از بس ما کار کردیم و شما ها خوردید عادت کردید فکر می کنید ما احمق هستیم نه خیر آقای وزیر اینجانب 18 سال در بخش های ویژه کار کردیم و خدماتی که برای یک بیمار در وضعیت های بحرانی انجام دادیم به حدی است که شاید یک متخصص در طول دوران خدمتش انجام نداد ه باشد . ولی شماها فقط خودتان را می بینید و ارزشی برای کار دیگری قایل نیستید و این جای تاسف دارد . اگر ما در این بخش ها به موقع شرایط بیمار را درک نکنیم و کار براش انجام ندهیم هزار تا پروفسور هم فردا صبح بیایند و مریض ببیند هیچ کاری نمیتونند براش بکنند.