رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: کار در هلال احمر از جنس دل است و افرادی که در این مجموعه کار می کنند میثاق و عهدی با یکدیگر می بندند و طبق اصول و اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: کار در هلال احمر از جنس دل است و افرادی که در این مجموعه کار می کنند میثاق و عهدی با یکدیگر می بندند و طبق اصول و اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر محمد فرهادی در جلسه شورای معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر با اشاره به انتخاب خود به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: فرصتی فراهم شد تا بار دیگر در عرصه آموزشی و علمی کشور بتوانم خدمت کنم.

وی با اشاره به سوابق فعالیت های خود در نهادهای مختلف، مسئولیت و مدیریت در هلال احمر را با تمام ارگان های کشور متفاوت دانست و تصریح کرد: کار در هلال احمر از جنس دل است و افرادی که در این مجموعه کار می کنند میثاق و عهدی با یکدیگر می بندند و طبق اصول و اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند.

فرهادی با تاکید بر اینکه شرایط فوری و پیش بینی نشده و جنبه داوطلبی و عام المنفعه فعالیت در جمعیت هلال احمر را با اهمیت تر کرده است افزود: با توجه به وجود شرایط اضطرار و آنی، هلال احمر متشکل از افرادی است که با عشق، علاقه، ایثار و داوطلبانه فعالیت در این مجموعه را انتخاب کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به گستردگی فعالیت در وزارت علوم خاطر نشان کرد: ۲۵۰ دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم اند و مسائل و موضوعات بسیاری در حوزه های فرهنگی، علمی، اموزشی و… وجود دارد که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

فرهادی با تاکید بر اینکه در هر موقعیتی باید به اصل و متن مسئولیت ها توجه شود تا به حواشی و مسائل جزیی، تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی اگر نصایح، فرمایشات و ابلاغیه های راهگشای مقام معظم رهبری و توجه به اسناد بالادستی در صدر فعالیت ها قرار بگیرد، قطعا نتیجه اش، داشتن فارغ التحصیلانی کارآزموده و کارآفرین و همچنین گسترش و معرفی علم کشورمان به جهانیان خواهد بود.

فرهادی با اشاره به اینکه تصدی وزارت علوم به معنی فارغ شدن از برنامه های هلال احمر نیست، افزود: تا جایی که میسر باشد و بتوانم، مخصوصا در بحث تحول جمعیت که روند مثبتی پیش روی آن است در خدمت هلال احمر خواهم بود.

طرح تحول جمعیت با جدیت ادامه پیدا می کند

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بحث تحول جمعیت هلال احمر همچنان باید با جدیت ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: در حوزه امداد، افزایش توان و نوسازی ناوگان امداد هوایی، افزایش تجهیزات امدادی با توجه به بحث آمایش سرزمینی همچنان در اولویت برنامه هاست.

وی حوزه جوانان هلال احمر را یکی از حوزه های فعال و با پتانسیل بالا برای همکاری با وزارت علوم برشمرد و افزود: گام های موثر و خوبی در بحث سازماندهی جوانان انجام شده است و تلاش خواهیم کرد بیش از پیش در محیط های دانشجویی از ظرفیت های سازمان جوانان استفاده شود.

فرهادی با اشاره به فعالیت های ارزشی، خدمتی و مردمی محور سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: در بحث درمان داخل و خارج از کشور برنامه های خوبی اجرا شده و در حال ارتقا است که در راستای فعالیت های بینی المللی باید ماموریت های جدیدی نیز برایشان تعریف شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حوزه های اقتصادی و تولیدی پیشرفت های زیادی را در طول یکسال گذشته داشته اند آن را پشتوانه هلال احمر دانست و افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و رشد خوب این مجموعه ها امکان بهره مندی از پتانسیل درونی در کشور و منطقه فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عضویت جمعیت هلال احمر در هیئت حاکمه فدراسیون، در عرصه بین الملل جایگاه خوبی داریم و امیدواریم با توجه به صحبت های انجام شده و سفر دبیرکل کمیته بین المللی به ایران در روزهای آینده و راه اندازی دانشگاه بین المللی هلال، بتوانیم هلال احمر ایران را به عنوان قطب و مرکز آموزش ها در منطقه منا معرفی کنیم.

فرهادی در پایان با اشاره به تکلیف رئیس جمهور برای قبول تصدی وزارت علوم خاطر نشان کرد: تا جایی که بشود کار را ادامه خواهم داد و در غیر اینصورت فردی از بدنه و درون جمعیت به ریاست این مجموعه مردمی و داوطلب محور معرفی شود تا با شناخت کامل و آشنایی به امور فعالیت را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha