معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان این كه تاكنون گزارشی از وجود شیر و مشتقات آن از كشور چین در ایران دریافت نشده، گفت: مردم مواد غذایی را كه عنوان مجوز واردات از سوی وزارت بهداشت را ندارند، مصرف نكنند.

دكتر عرشی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: ماموران بهداشت محیط دانشگاه‌ به صورت دایم كلیه مراكز تولید و توزیع مواد غذایی از جمله سوپرماركت‌ها را كنترل می‌كنند.

وی گفت: با كنترل ماموران بهداشت محیط، مواد غذایی تاریخ گذشته، بدون تاریخ، بدون پروانه یا مواردی كه به صورت غیرمجاز وارد كشور شده‌اند مانند انواع آدامس، شكلات و یا مواد غذایی دیگر كه از بلوك شرق و بدون داشتن پروانه و مجوز اولیه وارد شده‌اند، جمع‌آوری می‌شوند.

دكتر عرشی ادامه داد: در برخی مواقع ممكن است مواد توزیع شده، مجوز ورود را دریافت كرده باشند، اما بعد از مدتی بنا به دلایلی، جمع‌آوری موارد خاصی از آنها به دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ می‌شود. در این موارد ماموران بهداشت محیط نسبت به جمع‌آوری این مواد اقدام می‌كنند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: تاكنون هیچ‌ گونه واردات قانونی در مورد شیر و مشتقات حاصل از آن از كشور چین در ایران گزارش نشده است. اما از آنجا كه ممكن است مواردی بدون تایید وزارت بهداشت، توسط مسافران غیرقانونی در كشور توزیع شده باشد، ماموران بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور با آماده‌ باش و حساسیت بیشتری نظارت‌های روزانه خود را پیگیری می‌كنند و در صورت مشاهده چنین مواردی، با آنها مطابق قانون برخورد و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌كنند.

دكتر عرشی با بیان این كه انواع مواد غذایی كه مجوز اولیه واردات از دولت و وزارت بهداشت را ندارند از نظر ما تایید نمی‌شوند، از مردم خواست كه به هیچ عنوان از این قبیل مواد غذایی استفاده نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha