گروهی از متخصصان اطفال در آمریكا اعلام كردند: با توجه به تاثیر قابل توجه ویتامین D در پیشگیری از بیماریهای جدی و مهم، اطفال و نوجوانان باید مقدار توصیه شده برای مصرف این ویتامین را تا دو برابر افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، به گفته این متخصصان؛ در حال حاضر مدارك علمی كافی وجود دارد كه افزایش دوز مصرف این ویتامین را برای این گروه سنی تایید می‌كند.

آكادكی اطفال آمریكا در همین رابطه تاكید كرد: برای دریافت دوز جدید كه 400 واحد در روز است میلیونها كودك باید روزانه از مكمل‌های ویتامین D استفاده كنند.

متخصصان متذكر شدند: مصرف این مقدار ویتامین D حتی برای كودكانی كه از شیرهای فرمول سازی شده مصرف می‌كنند و همچنین برای نوجوانانی كه خیلی كم شیر می‌نوشند و یا اصلا شیر نمی‌نوشند، توصیه می‌شود. این توصیه جدید بر اساس نتایج تحقیقات اخیر درباره مزایای چشمگیر ویتامین D در حفاظت و تقویت استخوانها و نیز كاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی بنیان گذاشته شده است.

تا پیش از این، آكادمی فوق در سال 2003 مقدار مورد نیاز این ویتامین را 200 واحد در روز توصیه كرده بود كه در حال حاضر به 400 واحد افزایش یافت.

همچنین برای افراد بزرگسال تا سن 50 سالگی 400 واحد توصیه می‌شود. برای سالمندان 51 تا 70 سال 400 واحد و برای سالخوردگان از 71 سالگی به بالا 600 واحد در روز توصیه می‌شود.

ویتامین برای كودكان هم اكنون به صورت قطره خوراكی، كپسول و قرص عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha