بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین، شمار مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی (ایدز) در این کشور بزرگ آسیایی به 434 هزار نفر رسیده است.

سلامت نیوز: بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین، شمار مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی (ایدز) در این کشور بزرگ آسیایی به 434 هزار نفر رسیده است.

براساس این گزارش، آمار ارائه شده مربوط به پایان ماه گذشته میلادی (اکتبر) است که تاکنون 154 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا از رسانه های چینی، تاکنون نزدیک به 80 میلیون نفر در این کشور تحت آزمایش ایدز قرار گرفته اند و بر اساس آمارهای غیررسمی، شمار مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در این کشور بیش از یک میلیون نفر است.

«وانگ گو کیانگ» یکی از مسوولان ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین با بیان اینکه کنترل خوبی در خصوص این بیماری در کشور صورت گرفته، رابطه جنسی، انتقال از مادر به کودک و تزریق مواد مخدر از طریق سرنگ آلوده را به ترتیب به عنوان مهمترین عوامل آلودگی و انتقال ویروس ایدز در چین عنوان کرد.

او با بیان اینکه میزان آلودگی در میان جوانان و افراد میانسال بیشتر است، از راه اندازی بیش از 3 هزار مرکز درمانی جدید برای این بیماری خبر داد.

چین پیشتر حدود 9 هزار مرکز آزمایش داوطلبانه اچ. آی.وی را در سراسر این کشور دایر کرده است.

رسانه های محلی چین اعلام کردند که در آستانه روز جهانی ایدز (اول دسامبر)، روز گذشته - یکشنبه - در برخی ایستگاههای مترو و قطار از مردم داوطلب، آزمایش ایدز صورت می گرفت.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، همکاری وزارت بهداشت چین با کمیسیون برنامه ریزی بیماری ایدز سازمان ملل (UNAIDS) و سازمان بهداشت جهانی که از سال 2005 آغاز شده، روند مبتلایان به این بیماری را کند کرده و این کشور توانسته است به موفقیت های قابل توجهی در این زمینه دست یابد.

نتیجه این همکاری ها و سرمایه گذاری مناسب دولت چین در این زمینه، افزایش سطح آگاهی مردم در استان ها و شهرهای مختلف این کشور در زمینه بیماری ایدز و پیشگیری از آن بوده است.

چین همچنین به منظور کنترل جدی روند گسترش این بیماری، در سال 2006 مقررات پیشگیری و کنترل بیماری ایدز را تنظیم و مرکز رسمی رسیدگی به امور پیشگیری و کنترل آن را تاسیس کرد.

نخستین مورد ابتلا به ایدز در این کشور در سال 1985 میلادی شناسایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha