تیم محققان دانشگاه کورنل در آمریکا ثابت کردند نوع برنامه تلویزیونی به طور مستقیم بر روی رفتار غذایی ما تأثیر می‌گذارد.

سلامت نیوز: تیم محققان دانشگاه کورنل در آمریکا ثابت کردند نوع برنامه تلویزیونی به طور مستقیم بر روی رفتار غذایی ما تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تیم محققان دانشگاه کورنل در آمریکا ثابت کردند نوع برنامه تلویزیونی به طور مستقیم بر روی رفتار غذایی ما تأثیر می‌گذارد؛ برخی فیلم‌ها مانند فیلم‌های اکشن (هیجان انگیز) یا برنامه‌های ورزشی باعث اضافه وزن، به وجود آمدن عادات غذایی بد و تحریک کننده در خوردن غذاهای چرب و شیرینی‌ها می‌شوند.

محققان بر روی صد جوان تحقیقاتی انجام دادند؛ آنها به مدت نیم ساعت یک فیلم هیجان‌انگیز نگاه کردند و به تمام این افراد یک کاسه آبنبات، کیک، تکه‌های هویج و انگور داده شد؛ شرکت کنندگان می‌توانستند به اختیار خود هرکدام از موادغذایی را که می‌خواستند انتخاب کنند.

نتایج:

شرکت کنندگان طی تماشای فیلم دو برابر خوراکی مصرف کردند، در واقع بیش از 50 درصد کالری مصرف کردند.

محققان در این مطالعه کشف کردند فیلم‌های هیجان‌انگیز و اکشن باعث تحریک اشتها می‌شوند و تأثیر روانی در افزایش خوراکی‌های سرپایی دارند؛ در واقع تماشاچی در حین تماشای این گونه فیلم‌ها توجهی به کمیت و کیفیت غذا ندارد؛ این مسئله در تماشای برنامه‌های ورزشی و زمینه‌های دیگر نیز بررسی و مشاهده شده است.

توصیه:

محققان هشدار دادند که مواد غذایی چرب و تنقلات شیرین را کاهش دهید و در هنگام نگاه کردن تلویزیون یا فیلم ویدئویی، تنقلات سالم مانند میوه و سبزیجات از قبل شسته مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha