دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

آقای دکتر! هم به خودتان رحم کنید هم به دیگران. اشتباه دیگران را نکنید. بخشش جایز نیست. هم شما آسیب دیده‌اید هم روح و روان افکار عمومی جامعه. اینطور نیست که تنها شما متضرر شده باشید یا زخم خورده. دیگران هم هستند.

آقای دکتر اشتباه آمنه را تکرار نکنید

سلامت نیوز: آقای دکتر! هم به خودتان رحم کنید هم به دیگران. اشتباه دیگران را نکنید. بخشش جایز نیست. هم شما آسیب دیده‌اید هم روح و روان افکار عمومی جامعه. اینطور نیست که تنها شما متضرر شده باشید یا زخم خورده. دیگران هم هستند.
 
به گزارش سلامت نیوز، جام جم آنلاین در ادامه نوشت: این که شما بخشش را پیشه خود کرده اید و شکایتی ندارید شاید کار زیبا و پسندیده ای باشد، اما فکرش را بکنید این بخشش شما چه عواقب خواهد داشت.

این حق شماست که ببخشید یا نبخشید. این را خدا مقرر کرده و فرموده است در قصاص حیات است زندگی است. اما انتخابش با شماست. یعنی فردی که مورد حمله قرار گرفته بر روی او اسید پاشیده شده و اکنون هم به خاطر همان اسید درد و رنج را تحمل می کند، این حق شماست که گذشت کنید اما آیا به تبعات اجتماعی آن هم فکر کرده اید؟

کاری که خانم آمنه انجام داد و اسید پاش را بخشید و اکنون پشیمان است، نکنید. او پس از سال ها اکنون سخت نادم است که چرا آن اسید پاش را بخشیده و از حقش گذشت کرده است.

اگر او قصاص را بر می گزید و آن مجرم اسید پاش به سزای اعمالش می رسید آنگاه آیا باز هم اینگونه شاهد اسیدپاشی های متعدد بودیم؟

قطعاً و یقیناً این آمار کمتر می شد و دیگر کسی به خود جرأت نمی داد که به خاطر هر بهانه ای و کینه ای چنین کار فجیعی را انجام دهد.

اکنون به خیر گذشته است و شما آسیب زیادی ندیده اید اما در هر صورت آسیب دیده این عمل پلید هستید، آیا اطمینان دارید که این کار دوباره تکرار نخواهد شد؟ یقین دارید که دفعه بعد هم به خیر خواهد گذشت؟ قطعاً چنین یقینی وجود ندارد پس نیازمند عملی بازدارنده است. قانونی رفتار کنید و از حق خود نگذرید و مطمئن باشید که بسیاری از مردم جامعه همراه شما هستند و قانون هم پشتوانه شما است.

پیشقدم شوید و اشتباه آمنه را نکنید که اسید پاش را بخشید و او راست راست می گردد و آمنه تازه داغدار مرگ برادرش هم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha