دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 129538

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی امور پرستاری از نهایی شدن لباس فرم پرستاران در بیمارستان‌ها خبر داد.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی امور پرستاری از نهایی شدن لباس فرم پرستاران در بیمارستان‌ها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدمیرزابیگی در اولین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: از مجموع تمام برنامه‌هایی که در دستور کار معاونت پرستاری قرار دارد، چهار برنامه را به اتمام رسانده‌ایم؛ بحث ساماندهی بیماران به روش بیمار محور و قرار دادن پرستار مراقب مطرح بود. این امر در برخی بیمارستان‌ها اجرا و در برخی موارد نیز ناقص اجرا می‌شد. این موضوع کار نو و جدیدی است که بستر ارائه خدمت را مناسب تر می‌کند.

وی از ساماندهی لباس پرستاران خبر داد و گفت: این موضوع هم کار فرهنگی عمیقی بود که سالها در دستور کار قرار گرفته بود و نهایتا با کمک خود جامعه پرستاری این موضوع هم جمع بندی شد و آماده اجراست.

میرزابیگی در ادامه با اشاره به حذف برخی از رده‌ها در بیمارستان‌ها از جمله بهیار و کمک بهیار ادامه داد: پیش از این در بیمارستان‌ها فوق دیپلم، بهیار و کمک بهیار داشتیم که به دلایلی به مرور زمان این رده‌ها حذف شدند، اما هیچ رده دیگری جایگزین آنها نشد. احیای حداقل یک روش از این موارد در بالین ضروری بود که اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم، البته بنا نیست که این گروه‌ها جای پرستاران را بگیرند.

وی همچنین گفت: پرستاری در سطح جامعه نیز به شکل ساماندهی شده، آماده اجراست.

وی در ادامه صحبت‌هایش به موانع خدمتی پرستاران اشاره کرد و گفت: کماکان معضل کمبود نیروی پرستار وجود دارد. با وجود بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت اما همچنان کمبود نیرو در بخش پرستاری مطرح است. نظام پرداخت به پرستاران نیز از قبل اشکالاتی داشته اما اخیرا اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. جایگاه پرستاران به لحاظ مسئولیت و همچنین رها بودن بخش خصوصی از نظارت نیز از دیگر مشکلات جامعه پرستاری است، اما با وجود تمام چالش‌ها و موانع، پرستاران در سراسر کشور مشغول خدمتند.

وی از وزیر بهداشت به عنوان خلق کننده فرصت یاد کرد و گفت: باید تلاش شود در مسابقه خدمت رسانی کسی از دیگری عقب نماند؛ اکنون در یکی از بهترین شرایط قرار داریم و پیشرفت‌های خوبی در حال حاصل شدن است. گفتن مشکلات راحت است اینکه راه حل‌ها کارشناسی شده باشد و از فرصت‌ها استفاده شود، مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha