پژوهشگران مؤسسه ملی بهداشت عمومی در ژاپن متوجه شده‌اند که در بعضی از انواع سیگار الکترونیکی، سطوح خطرناکی از فرمالدئید و استالدئید وجود دارد.

سلامت نیوز: پژوهشگران مؤسسه ملی بهداشت عمومی در ژاپن متوجه شده‌اند که در بعضی از انواع سیگار الکترونیکی، سطوح خطرناکی از فرمالدئید و استالدئید وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پژوهشگران ژاپنی سیگارهای الکترونیکی را زیان آورتر از سیگارهای سنتی می‌دانند. سیگارهای الکترونیکی معمولا به عنوان اینکه از سیگارهای معمولی بی‌خطر تر هستند، عرضه می‌شوند اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این سیگارها بیشتر از سیگارهای معمولی سرطان زا هستند.

به نوشته دیلی میل، پژوهشگران ژاپنی بیان می‌کنند که سیگارهای الکترونیکی بسیار بیشتر از سیگارهای سنتی دارای توتون ضرر دارند و ده برابر بیشتر سرطان زا هستند.

پژوهشگران موسسه ملی بهداشت عمومی در ژاپن، در بعضی از مارک‌ها سطح خطرناکی از فرمالدئید و استالدئید را یافته‌اند. مقدار این مواد در سیگارهای سنتی بسیار کمتر است. این در حالی است که توتون سیگارهای معمولی دارای مقادیر زیادی مواد سمی است و به هیچ عنوان بی‌خطر نیست.

هیرائوکی نودا رئیس موسسه سلامت عاری از دخانیات ژاپن می‌گوید: «برنامه‌های ما نگاه تازه‌ای دارد به آثار احتمالی که سیگارهای الکترونیکی می‌تواند در  سلامت مصرف‌کنندگان داشته باشد.»
برخلاف سیگارهای معمولی که توتون خشک در آنها می‌سوزد، در سیگارهای الکتریکی یک باتری موجب گرم شدن نیکوتین  مایع می شود. این پروسه، افشانه‌ای را تولید می کند که می‌شود  آن را استنشاق کرد.

تحقیقات قبلی که توسط موسسه سرطان راسل پارک واقع در بوفالو نیویورک انجام شده بود، نشان می‌داد که ذرات غبار حاصل از سیگارهای الکترونیک می‌تواند منجر به تحریک بافت ریه و بیماری شود.

ذرات غبار در سیگارهای معمولی در اندازه 0.3 تا 0.5 میکرون هستند اما این ذرات در سیگارهای الکترونیکی کوچکتر از 0.18 تا 0.27 میکرون هستند؛ به این معنی که چنین ذراتی می‌توانند تا اعماق ریه فرو بروند و در کیسه‌های هوایی، جایی که اکسیژن و دی‌اکسید‌کربن تبادل می‌شوند، قرار بگیرند.

سازمان بهداشت جهانی در اوایل سال جاری از دولت‌ها خواست که استعمال دخانیات در فضاهای بسته و فروش سیگار به افراد زیر سن قانونی را به دلیل خطرهای احتمالی آن برای سلامتی ممنوع اعلام کنند.

منبع: دیلی‌میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha