عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت بیش از 80 هزار نیرو کمبود دارد، گفت: البته با وجود افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری هنوز کمبود نیروی بهداشت و درمان جبران نشده است لذا وزارت بهداشت باید با تربیت کمک پرستار بتواند خدمات پایه پرستاری را ارائه کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت بیش از 80 هزار نیرو کمبود دارد، گفت: البته با وجود افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری هنوز کمبود نیروی بهداشت و درمان جبران نشده است لذا وزارت بهداشت باید با تربیت کمک پرستار بتواند خدمات پایه پرستاری را ارائه کند.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه وزارت بهداشت با تربیت کمک پرستار، کمبود نیروی مراکز درمانی را جبران ‌کند، گفت: در بخش آموزش پزشکی به تربیت نیروی انسانی متخصص باید پرداخته شود و در بخش درمان نیز همان نیروها به کار گرفته شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: البته با وجود افزایش ظرفیت دانشکده های پرستاری هنوز کمبود نیروی بهداشت و درمان جبران نشده است لذا وزارت بهداشت باید با تربیت کمک پرستار بتواند خدمات پایه پرستاری را ارائه کند.
 
وی با تأکید بر اینکه آموزش عالی پزشکی متناسب با نیازهای حوزه سلامت باشد، تأکید کرد: آموزش پزشکی به نوعی پشتیبان بخش درمان و بهداشت کشور است. آموزش پزشکی یک کار زیرساختی است و یکی از مأموریت های اصلی وزارت بهداشت به شمار می رود.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: در برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی، آموزش باید در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام شود. یکی از این برنامه ها باید حضور تمام وقت اعضای هیات علمی در بیمارستان ها در طرح تحول باشد.
 
خضری خاطرنشان کرد: همچنین تامین خدمات پرستاری به لحاظ کمبودهای موجود اهمیت دارد چرا که هم اکنون از استاندارها عقب تر هستیم و این موضوع ارتباط مستقیمی در امر کیفیت خدمات دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    5 0
    چرا فکرب به حال کمبود نیروی اورژانس شهرستانها نمیشه!؟؟؟
  • موسی اسدی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    3 0
    سلام. ما کمبود پرستار نداریم. اینقدر به ما از نظر حقوقی و خدمات ظلا میشه که فارغ التحصیلان پرستاری حاضر نیستن با اون همه مسولیت و حقوق کم بیان سر کار.
  • مهدی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    4 0
    جالبه هر روز میشنویم کمبود نیرو کمبود پرستار اونوقت تو شهر ما رشت که کلانشهرم هست همه پرستاراییکه طرحو گذروندن باید بشینن خونه خونه داری کنن از جذب هیچ خبری نیست تا کی این وضع ادامه داره خدا میدونه.