رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از ایجاد ۱۰ مرکز ساماندهی ویژه کودکان کار پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس گزارشاتی که ارسال می شود، منطقه ۱۲ بیشترین کودک کار را خود جای داده است.

سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از ایجاد ۱۰ مرکز ساماندهی ویژه کودکان کار پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس گزارشاتی که ارسال می شود، منطقه ۱۲ بیشترین کودک کار را خود جای داده است.

فاطمه دانشور در گفتگو با مهر با اشاره به رشد کودکان کار در چند سال گذشته گفت :به دلیل برخی مسائل اقتصادی ؛ جمعیت کودکان کار افزایش یافته است  به همین دلیل  سال گذشته در شورای شهر مصوب کردیم که برای امسال ۱۰ مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان ایجاد کنیم و برای این منظور اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: کارهای مطالعاتی و طراحی ایجاد مراکز ویژه کودکان کار انجام و کارهای مطالعاتی آن تمام شده است. همچنین شورای راهبردی این موضوع نیز تشکیل شده است.

به گفته دانشورتنها موضوعی که هم اکنون در بحث مراکز کودکان کار باقی مانده، مسأله اختصاص زمین است تا زمین هایی را با کمک و حمایت شهرداری اختصاص دهیم چرا که نمی توان این مراکز را در هر نقطه ای از تهران ساخت.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: به محض اینکه زمین های مراکز ویژه کودکان کار تعیین شود کار ساخت آن به سرعت اجرا می شود. البته جایابی زمین ها مطالعه می خواد و باید بر اساس مناطقی باشد که بیشترین کودک کار را دارد.

وی در پاسخ به اینکه چه مناطقی بیشترین کودک کار و خیابان را دارد، گفت: بر اساس گزارشاتی که ارسال می شود، منطقه ۱۲ بیشترین کودکان کار را درخود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha