دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز 1 دسامبر 2014 برابر با 10 آذر ماه جاری ضمن استقبال از پیشرفت چشمگیری که جهان در پاسخ به همه گیری ایدز نشان داده گفت امروزه 35 میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند و تعداد 19 میلیون نفر از آنان از داشتن ویروس آگاه نیستند.

35 میلیون انسان در جهان با اچ آی وی زندگی میکنند

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز 1 دسامبر 2014 برابر با 10 آذر ماه جاری ضمن استقبال از پیشرفت چشمگیری که جهان در پاسخ به همه گیری ایدز نشان داده گفت امروزه 35 میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند و تعداد 19 میلیون نفر از آنان از داشتن ویروس آگاه نیستند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:


در این روز جهانی ایدز اینجانب از پیشرفت چشمگیری که جهان در پاسخ به همه گیری ایدز نشان داده استقبال می کنم. امسال رهبران جهان برای امحای ایدز تا 2030 تعهد نمودند. رویکرد "پیگیری سریع" که هفته گذشته معرفی شد ما را برای رسیدن به این هدف توانمند خواهد نمود.


تفریبا 14 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر به درمان اچ آی وی دسترسی دارند. از 2001  ابتلا به عفونت های جدید اچ آی وی را تا 38 درصد کاهش داده ایم. از عفونت بین یک میلیون و 160 هزار نوزاد به وسیله ارائه داروهای اساسی ضد رتروویروس جلوگیری کرده ایم. در مسیر ارائه درمان ضد رتروویروسی به 15 میلیون انسان تا 2015 قرار داریم و تا چند سال آینده امحای انتقال ازمادر به کودک محقق می شود. ضمن سپاس از تعهد و توان بسیاری از شرکا شامل اعضای  جامعه مدنی، همچنان پیگیر مبارزه و لغو  قوانینی هستیم که موجب ننگ و تبعیض می شوند. پیشرفت در حال شتاب است.


اما دستآودها شکننده هستند. امروزه 35 میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند و تعداد 19 میلیون نفر از آنان از داشتن ویروس آگاه نیستند. شکاف های مهمی در پاسخ ما به گروه های کلیدی مردم وجود دارد. دو کودک از هر سه کودک که نیازبه درمان دارند، آن را دریافت نمی کنند. زنان جوان به ویژه در بسیاری از کشور ها با شیوع گسترده اچ آی وی  آسیب پذیر هستند. همه گیری ایدز در اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه در حال افزایش است که این امر با ننگ، تبعیض و قوانین تنبیهی وخیم تر شده است.  غالبا از اقدامات ضروری نظام های اجتماعی و سازمان های حمایتی، پشتیبانی نمی شود. ما نباید کسی را پشت سر بگذاریم.


اینجانب از اینکه به پیش می رویم مفتخر و خوشحالم. در حالیکه با ابولا در آفریقای غربی مبارزه می کنیم، هم اکنون میراث پاسخ به ایدز مشهود است. می دانیم که نظام پزشکی به تنهایی برای ارائه مراقبت سلامت خوب کافی نیست. عدالت اجتماعی، دموکراتیزه کردن علوم، مسئولیت مشترک برای سرمایه گذاری، حقوق بشر و برابری جنسیتی همچنین رویکرد مردم محور به سلامت همگی درس هایی هستند که ما در پاسخ به ایدز آموخته ایم و در همه جا به کار گرفته می شوند شامل بحث ها برای دستور کار توسعه پس  از 2015.


در این روز جهانی ایدز، اینجانب همه رهبران جهان را برای اتحاد نسبت به آرمان مشترک مان فرامی خوانم. ما روند را معکوس کرده ایم. ما هدف جسورانه ای را تعیین کرده ایم. اجازه دهید باهم تا سال 2030 به ایدز خاتمه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha