مسئول ماموریت مبارزه با ابولای سازمان ملل متحد می گوید که خطر انتشار ویروس مرگبار ابولا به سایر بخش های جهان همچنان "بسیار شدید" است.

سلامت نیوز: مسئول ماموریت مبارزه با ابولای سازمان ملل متحد می گوید که خطر انتشار ویروس مرگبار ابولا به سایر بخش های جهان همچنان "بسیار شدید" است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، آنتونی بنبری در فریتاون، پایتخت و یکی از آسیب دیده ترین شهرهای سیرالئون در بحران ابولا،‌ این خبر را داد.

آقای بنبری به این سوال که آیا هدف های تعیین شده از سوی او در مبارزه با ابولا تا ضرب الاجل اول دسامبر محقق شده یا نه پاسخ نداد.

این اهداف به درصد افراد تحت معالجه و دفن ایمن اجساد کسانی که در اثر ابولا درگذشته اند مربوط می شود.

آقای بنبری در ماه اکتبر به شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که اگر قرار است شیوع بیماری مهار شود تا ماه دسامبر باید "۷۰ درصد از کلیه افراد آلوده تحت درمان قرار گرفته باشند" و "۷۰ درصد قربانیان باید به شکلی ایمن دفن شده باشند".

این هدف قرار بود سیر صعودی منحنی در نمودار موارد ابتلا به ابولا را نزولی کند. هدف نهایی سازمان ملل به صفر رساندن موارد مرگ ناشی از بیماری است.

آقای بنبری گفت که این هدف ها در "اکثریت بزرگ" نواحی گینه، سیرالئون و لیبریا محقق شده است اما اضافه کرد: "در برخی نواحی، از جمله در پایتخت سیرالئون، از رسیدن به اهدافمان فاصله داریم. در این نواحی است که واقعا باید توانایی ها و امکانات خود را متمرکز کنیم."

نزدیک به ۷ هزار نفر تاکنون در اثر ابولا در غرب آفریقا درگذشته اند و بیش از ۱۶ هزار نفر هم مبتلا هستند.

تازه ترین ارقام نشان می دهد که هنوز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هر هفته در اثر آن می میرند.

اما آقای بنبری گفت که این وضعیت حتی بدتر می بود اگر سازمان ملل دخالت نمی کرد.

او گفت: "ما زود استراتژی ای را برای تحت کنترل درآوردن این بحران که شامل ایجاد مراکز درمانی، دفن ایمن و بسیج اعضای محله هاست اتخاذ کردیم. آن استراتژی موثر افتاده."

با این حال او اضافه کرد که "علیرغم این اقدامات، هنوز خطر انتشار بیماری در این منطقه یا انتقال آن به آسیا، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی یا اروپا بسیار شدید است."

"برای همین است که خیلی مهم است موارد بیماری را در سریع ترین زمان ممکن به صفر برسانیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha