جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، ضمن تشکر از اقدامات وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح سلامت، خواستارمشارکت متخصصین علوم مختلف آزمایشگاهی در این طرح شده اند.

سلامت نیوز:جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، ضمن تشکر از اقدامات وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح سلامت، خواستارمشارکت متخصصین علوم مختلف آزمایشگاهی در این طرح شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی سراسر کشور به وزیر بهداشت آمده است: با احترام فراوان و سپاس بی‌پایان از نگاه مثبت و رویکرد علمی حضرتعالی در پیگیری طرح اصلاح نظام سلامت و انجام خدمات ارزنده‌ای که با ارتقای سطح خدمات بهداشتی – درمانی و کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی،‌موجبات رضایت و خرسندی ملت بزرگ ایران را فراهم آورده و همچنین تشکر و امتنان فراوان از همکاران حضرتعالی و معاونان محترم، به ویژه معاونت محترم درمان و ریاست محترم آزمایشگاه مرجع سلامت، ما دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی رشته‌های علوم آزمایشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، از سیر تحول در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بیمارستان‌های آموزشی – درمانی و لزوم استفاده از متخصصان مختلف رشته‌های علوم آزمایشگاهی در بخش‌های تخصصی این مراکز، استقبال نموده و حمایت و همکاری همه جانبه خود را اعلام می‌داریم.

دربخشی از نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به وزیر بهداشت آمده است: از دیدگاه‌های مثبت، علمی و ارزنده آن مقام محترم که در راستای حرکت بر محور مستندات و استانداردهای جهانی، استفاده بهینه از متخصصان علوم پایه پزشکی و‌آزمایشگاهی و احترام و تعهد به اجرای آیین‌نامه‌های داخلی و بخشنامه‌های مصوب وزارت متبوع در ارتباط با تاسیس و مسوولیت فنی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی می‌باشد، قدردانی و حمایت نموده و خواستار حداقل حقوق مصرح کاری در این رابطه می‌باشیم، زیرا هنگامی که قانونگذار حق تاسیس آزمایشگاه را با معرفی مسوول فنی به تعاونی‌های متشکل از کاردانان، کارشناسان و افراد غیر آزمایشگاهی می‌دهد، گرفتن این حق از دانش‌آموختگان دکترای تخصصی رشته‌های علوم آزمایشگاهی که عمری را در مقاطع مختلف تحصیلی در آزمایشگاه طی کرده‌اند، غیراصولی و غیرمنطقی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • salehi ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    5 0
    اجازه تاسیس و مسئولیت فنی حق مسلم قانونی و علمی فارغ التحصیلان PHD علوم آزمایشگاهی است که به ناحق از آنها با اعمال فشار پاتولوژیستهاسلب شده است
  • آزمایشگاهی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    5 0
    به امید روزی که خانه ما یعنی "آزمایشگاه تشخیص طبی" تحت مسئولیت دکترای آزمایشگاه باشد و از استثمار در آید و رشته "علوم آزمایشگاهی" به تحصیلات تکمیلی برگردد.
  • عادل ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    با سلام و احترام خدمت دوستان آزمایشگاهی و متخصصان تک رشته. نظر شما را به یک جمله از یک استاد پاتولوژی که در زمانی رئیس بورد پاتولوژی ایران بود و همزمان استاد بنده نیز بود جلب می کنم " شما دانشجویان علوم آزمایشگاهی درس برای چی می خواهید ، شما فقط باید کار عملی یاد بگیرید. حال چگونه می توان این جملات را نقد کرد. کسی که از مرتبه فوق تخصصی در پاتولوژی برخوردار بود و در بالاترین مقام اجرائی پاتولوژی کشور قرار داست این حرف را می زد ، کسی که از شخصیت تقریبا تمام مذهبی نیز برخوردار بود . من در آن وقت دانشجوی کارشناسی آزمایشگاه بودم و خیلی با مسائل صنفی آشنائی نداشتم و بعدها متوجه شدم که معنای حرفهای آن استاد ارجمند چه بود ، چون از کسانی بود که به شدت با برگزاری رشته دکترای علوم آزمایشگاهی مخالفت داشت و سرانجام نیز به هدف خود رسیده بود. حال می بایست جواب چنین تفکراتی را داد. چگونه می شود که یک پاتولوژیست که به مدت خیلی محدود و ناکافی در آزمایشگاه تحت تعلیم اساتید علوم پایه قرار می گیرد و سپس بیشتر وقت و انرژی خود را صرف امور مربوط به پاتولوژی تشریحی می نماید، از اساتید خود ارجح تر و با تجربه تر و با سواد تر شود. قطعا چنین چیزی امکان ندارد و خسارت های جبران ناپذیری را بر پیکره تشخیص بالینی خواهد گذاشت و تنها راه منطقی و علمی آن استفاده از متخصصین تک رشته در تخصصهای مربوطه می باشد. چنین امری محقق نمی گردد مگر با استقامت و پشتکار شما عزیزان. ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. یا حق